معرفی اعضای شورای دو ناحیه مرکز رسیدگی iبه امور مساجد استان تهران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

مراسم اعطای احکام اعضای شورای نواحی شهید iبهشتی و شهید باهنر مرکز رسیدگی iبه امور مساجد استان تهران با حضور حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری برگزار شد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله حیدرعلی جلالی خمینی در گردهمایی ائمه جماعات نواحی شهید iبهشتی و شهید باهنر و اعضای شورای این نواحی مرکز رسیدگی iبه امور مساجد که شامگاه سه‌شنبه در مسجد «احمدیه» سرسبز برگزار شد، با بیان این‌که مساله رهبری و ولایت در اسلام بسیار مهم است تا آن میزان که امام باقر (ع) آن را جزو پنج ستون اسلام که عبارتند از نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و رهبری برشمرده‌اند، تصریح نمود: هر چه قدر یک رهبر از نظر علم، تدبیر، تقوا و ایمان در جایگاه بالاتری قرار داشته باشد، جامعه‌ای که آن را رهبری می‌کند، جامعه‌ای برتر است.

وی خاطرنشان نمود: خدا این توفیق را iبه ما داد که پس از ۱۴۰۰ سال امام راحل ولایت را در مملکت ایران زنده نمود و الحمدلله این کشور در حال حاضر چون نگینی در میان کشورهای دیگر می‌درخشد و پس از امام راحل پرچم ادامه‌ این مسیر نیز در دست مقام معظم رهبری است که راه بنیان‌گذار انقلاب را ادامه می‌دهد.

مدیر ناحیه شهید iبهشتی مرکز رسیدگی iبه امور مساجد استان تهران، اظهار نمود: کسانی که در لباس روحانیت می باشند باید قدر موقعیت حال حاضر را بدانند و با پرداختن iبه مسائل مختلف و تجهیز iبه مسائل روز iبه گونه‌ای عمل نمایند که بتوانند در برابر تهدیدات فرهنگی دشمن iبه خوبی iبه مقابله با آن بپردازند.

جلالی خمینی ادامه داد: امروز دشمنان ما با سخت‌افزار نمی‌توانند با ما بجنگند و این‌که در این زمینه ادعا می‌کنند، دروغ است بلکه آنان iبه سراغ نرم‌افزارهایی چون برنامه‌های ماهواره‌ای و مواد مخدر جهت تخریب جامعه ما رفته‌اند.

به گزارش تفسیری ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مشهدی‌آقایی معاون فرهنگی اجتماعی این مرکز نیز با اشاره iبه ماموریت‌های این معاونت تصریح نمود: توجه ویژه iبه آموزش ائمه جماعات استان تهران یکی از ماموریت‌هایی است که بر اساس برنامه دو ساله مرکز رسیدگی iبه امور مساجد بر عهده‌ ما گذاشته شده است.

وی افزود: پس از دهه اول ماه محرم اولین دوره‌ آموزشی ائمه جماعات با حضور ۱۱۰ نفر از کسانی که در سال قبل iبه مسئولیت امام جماعتی مساجد منصوب شده‌اند برگزار می‌شود و این روند طی نظام‌نامه‌ای آموزشی iبه انجام خواهد رسید و در ادامه نیز iبه شکل‌های حضوری و مکاتبه‌ای در طول سال ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی – اجتماعی رسیدگی iبه امور مساجد اظهار نمود: مرکز آموزشی ائمه جماعات با عنوان «محراب» در تهران iبه صورت داخلی و در دهه فجر iبه صورت رسمی افتتاح خواهد شد که در آن علاوه بر دوره‌های آموزشی لازم برای ائمه جماعات، دوره‌های داوطلبانه‌ای چون تفسیر قرآن، روانشناسی مخاطب، مدیریت فرهنگی مسجد و … برگزار می‌شود.

مشهدی‌آقایی اظهار نمود: در تلاش هستیم با هماهنگی با معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در صورتی که بعضی از ائمه جماعات در دوره‌های آموزشی شرکت مستمر داشته باشند، این دوره‌ها iبه عنوان دروس سطح ۳ و بالاتر برای این اشخاص در نظام آموزشی حوزوی محسوب شوند و iبه هر ترتیب سعی می‌شود تا مشوق‌هایی را نیز طی دوره‌های آموزشی برای ائمه جماعات در نظر بگیریم.

وی گفت: در زمینه‌ تجهیز ائمه جماعات iبه آگاهی‌های سیاسی نیز تا کنون بولتن‌های خبری را تقدیم آنان نموده‌ایم که iبه سبب وجود بعضی از ناهماهنگی‌ها در این زمینه اشکالاتی iبه وجود آمده و آنان می‌توانند با مراجعه iبه نشانی اینترنتی www.masjed.ir اطلاعات مختلفی را در عرصه‌های گوناگون کسب نمایند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی iبه امور مساجد، افزود: سعی ما این است که در کنار کارهای آموزشی، اهتمام بیشتری در عرصه‌ تلاوت و تفسیر قرآن صورت گیرد که در این زمینه درصدد هستیم از هفته‌ آتی موجی ایجاد شود که خبرها آن iبه اطلاع ائمه جماعات خواهد رسید.

مشهدی‌آقایی ادامه داد: از جمله فعالیت‌هایی که درباره‌ ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح مساجد در دست داریم، می‌توان iبه حمایت از برگزاری کرسی‌های تلاوت در آنها، شناسایی و تشویق ائمه جماعات حافظ پنج جزء از قرآن iبه بالا، مساجدی که در آنها iبه‌ویژه از سوی ائمه جماعات فعالیت‌های قرآنی iبه انجام می‌رسند و یا ائمه جماعاتی که مقامی را در عرصه‌ فعالیت‌های قرآنی کسب نموده و یا حاوی آثار فاخر و پایان‌نامه‌های قرآنی می باشند، اشاره نمود.

وی گفت: با هماهنگی حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی و ستاد تفسیر قرآن نیز دوره‌هایی را جهت مهارت ائمه جماعات در بیان تفسیر قرآن iبه شکل‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و تخصصی برگزار خواهیم نمود و پس از برگزاری این دوره‌ها iبه سراغ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه خواهیم رفت.

بر اساس این گزارش تفسیری، حجت‌الاسلام و المسلمین حاتم‌پوری معاون جذب و سازماندهی مرکز رسیدگی iبه امور مساجد نیز در این مراسم iبه ارائه توضیحاتی پیرامون تشکیل شوراهای ائمه جماعات مساجد در سطح محلات، مناطق و نواحی استان تهران پرداخت و گفت: این مرکز سعی خواهد نمود تا در کنار این شوراها خود iبه طور مستقل از نظرات بعضی از روحانیون شاخص این استان iبهره ببرد.

وی افزود: ستاد پشتیبانی شوراها نیز در سطح مرکز و شوراهای نواحی با حضور مسئولان مختلف دستگاه‌ها جهت پشتیبانی از شوراهای ائمه جماعات در دیگر سطوح تشکیل خواهند شد.

وی تصریح نمود: مرکز رسیدگی iبه امور مساجد همیشه منتظر پیشنهادات، انتقادات و نظرات ائمه جماعات است.

به گزارش تفسیری ایسنا، در پایان این مراسم احکام اعضای شورای نواحی شهید iبهشتی و شهید باهنر این مرکز از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری iبه آنان اعطا شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.