معرفی برگزیدگان بخش ایده‌های قرآنی جشنواره بازی‌های رایانه‌یی

فاوانیوز : برگزیدگان بخش ایده‌های قرآنی دومین جشنواره بازی‌های رایانه‌یی تهران در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌یی و جمعی از مسوولان فرهنگی و قرآنی کشور و علاقه‌مندان به عرصه گیم در حاشیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم معرفی شدند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا ، بخش ایده‌های قرآنی را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی با هدف گسترش معارف ارزشمند قرآن کریم برای نخستین بار در کشور و در قالب نمایشگاه و جشنواره دوم بازی‌های رایانه‌یی در این رویداد فرهنگی برگزار کرد.

به دنبال انتشار فراخوان بخش یادشده ۴۶۷ ایده قرآنی به دبیرخانه جشنواره بازیهای رایانه ای تهران ارسال شد و از میان آثار ارسال شده هیات دواران بخش ایده‌های قرآنی چهار ایده ارایه شده و در بخش بازی نامه‌های قرآنی سه اثر را شایسته تقدیر دانستند.

در بخش “ایده‌های قرآنی” -ایده برتربازی- به “وجدان پستچی” از صابر سبحانی، ایده شایسته تقدیربه “حکومت حضرت یوسف (ع)” از محمدحسین امیری هزاوه جایزه تعلق گرفت.

“سرزمین مقدس – حضرت موسی (ع) – ” از مرتضی دوستی ثانی و “بیدارشدگان عالم برزخ” از علی محمد نصیری عناوین دیگر ایده‌های شایسته تقدیر بخش ایده‌های قرآنی جشنواره دوم بازی های رایانه‌یی را تشکیل می دهد.

در بخش بازی نامه‌های قرآنی” راز سربه مهر ( ذوالقرنین)” از محمود بلالی، “رسالت حضرت نوح (ص)” از بنیامین سالاری و “لشگریان عقل و جهل ” از محسن احمدی به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی اعلام کرد: همچنین در این مراسم از “محمود خیری” مدیر موسسه مکتب بشیر به عنوان پیشکسوت تولید بازی و نرم افزارهای قرآنی تقدیر شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی از ارسال ۴۶۴ ایده قرآنی از سوی هنرمندان کشور به دبیرخانه جشنواره بازی‌های رایانه‌یی تهران خبر داد.

بهروز مینایی” در مراسم معرفی برگزیدگان ایده‌های قرآنی بازی‌های رایانه‌یی گفت: سالهای مدیدی است که بازی‌های رایانه‌یی به عنوان یک رسانه پرنفوذ در کشور ما رسوخ یافته و بیش از ۲۰ سال است که کودکان و نوجوانان ما از بازی‌های رایانه‌یی غربی استفاده می‌کنند.

وی افزود: با عنایت مقام معظم رهبری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی تشکیل شد تا زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهبود و اصلاح مصرف بازیهای خارجی، حمایت از بازیهای ایرانی و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز و در عین حال پرورش نیروهای متخصص بپردازد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی یادآور شد: ما در راستای اصلاح مصرف بازیهای خارجی نظام اسرا را به وجود آوردیم تا محتوای بازی‌های رایانه‌یی خارجی از طریق این نظام بررسی و بازی‌های نامناسب از منظر اخلاقی به والدین معرفی شود.

مینایی ادامه داد: ۲۰ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌یی در کشور ما وجود دارد و هر کاربر در ایران به طور متوسط دو ساعت گیم بازی می کند که این امر فراگیری رسانه بازی‌های رایانه‌یی را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: در بسیاری از بازی‌های رایانه‌یی غربی، آمال صهیونیستها در قالب یک گیم به تصویر کشیده می شود و متاسفانه این بازیها در سالهای گذشته به دلیل رعایت نشدن قانون کپی رایت با قیمت بسیار اندک در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی با اشاره به تولید بازی های ضد خدا و ساخت گیمهای متعدد با موضوع حمله به ایران از سوی غرب گفت: روند تولید این نوع بازی های هدفمند از سوی کشورهای غربی ادامه دارد و بهترین راه برای مقابله با این محصولات، تولید بازی های مناسب است.

مینایی یادآور شد: با عنایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تفاهم نامه‌ای که با مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در کشور منعقد شد تلاش کردیم از ایده های قرآنی برای تولید بازی های رایانه ای استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ایده‌های قرآنی مناسبی در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌یی همچون ذوالقرنین و یا داستان زندگی حضرت سلیمان به جشنواره بازی‌های رایانه‌یی رسید و در نهایت استقبال از این رویداد موجب شد تا ایده‌های قرآنی بازی‌های رایانه‌یی در قالب یک مسابقه مجزا برگزار شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی با بیان اینکه بسیاری از مبانی قرآنی از طریق بازی‌های رایانه‌یی قابل ترویج است افزود: ۴۶۴ اثر در بخش ایده‌های قرآنی بازی‌های رایانه‌یی به دبیرخانه جشنواره رسید و این آثار درنهایت در چند بخش داوری و آثار برتر معرفی شدند.

مینایی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری کلان کشورهای غربی در تولید بازی‌های رایانه‌یی خواستار حمایت بیش از پیش از این رسانه تاثیرگذار شد و تاکید کرد که می‌توان علاوه بر سرگرمی، بسیاری از مفاهیم قرآنی را در قالب بازی‌های رایانه‌یی منتقل کرد.
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.