معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم فجر در کرمانشاه

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

برگزیدگان بخش‌های مختلف سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کرمانشاه دوشنبه شب در تالار انتظار این شهر معرفی و تقدیر شدند.

  در این آیین که با حضور علی نصیریان، سعید راد، ابراهیم حاتمی کیا و مریلا زارعی برگزار شد، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره به طور مشترک به مریلا زارعی برای بازی در فیلم ˈچ ˈ و ˈپانته آ پناهیˈ برای بازی در فیلم ˈخانوم ˈ اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد به ˈامید جلیلیˈ برای بازی در فیلم ˈپایان خدمتˈ و جایزه بهترین فیلم نامه نیز به همین فیلم نوشته ˈبهروز افخمیˈ تعلق گرفت.

عنوان بهترین کارگردانی نیز به ابراهیم حاتمی کیا برای ساخت فیلم ˈچˈ اختصاص یافت و فیلم سینمایی ˈخط ویژهˈ ساخته مصطفی کیایی به عنوان فیلم برگزیده این جشنواره انتخاب شد.

در این آیین؛ تندیس جشنواره و لوح تقدیر به علی نصیریان، سعید راد و بهرام عظیمی پور اهدا شد.

همچنین ˈناصر باکیدهˈ معاون امور استان های جشنواره بین المللی فیلم فجر، ˈپژمان لشگری پورˈ ناظر فنی فیلم ˈچˈ و داوران جشنواره ˈقدرت حسن کاویارˈ ، ˈکامران رضاییˈ و ˈکیوان شمشیر بیگیˈ و مدیرعامل کارخانه کاشی کاژه به پاس زحمات شبانه روزی در جهت برگزاری این جشنواره، تندیس و لوح تقدیر دریافت کردند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: با وجود پیشرفت های روزافزون کشورهای اروپایی و آمریکایی در صنعت فیلم سازی، وجود این کشورها تشنه هنر فاخر و اسلامی سینمای ایران است.

ˈابراهیم رحیمی زنگنهˈ افزود: سینمای ایران شاید از نظر صنعت قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نباشد اما با وجود هنرمندان برجسته توانسته از نظر تولید فیلم جزء ۱۰ کشور برتر جهان باشد.

او با اشاره به وجود ارزش های اخلاقی در سینمای بعد از انقلاب گفت: اگر تولید فیلم مبتنی بر ارزش های اخلاقی باشد و اصل سینمای معناگرا در آن لحاظ شده باشد، تمام جهان خیره و نظاره گر این هنر اسلامی ایرانی می گردد.

زنگنه هنر را اساسی ترین وسیله ابراز منویات داخلی انسان دانست و گفت: فیلم و سینما در مقایسه با بقیه هنرها از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

او در ادامه به تشریح روند برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این جشنواره از ۱۶ بهمن ماه امسال با اکران ۲۰ فیلم تازه در سینما آزادی کرمانشاه آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه داشت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  افزود: در این مدت در هر روز شش سانس و در مجموع ۶۰ سانس فیلم برای علاقه مندان اکران شد.

وی گفت: ۲۰ هزار نفر از این فیلم ها بازدید کردند که در مقایسه با رقم ۱۳ هزار نفری جشنواره سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

 انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.