معرفی تاریخ و تمدن ایران سبب تحقق شعار هفته کتاب می‌شود

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بت کلیا گفت: نویسندگان، ناشران و اهالی قلم ما باید تاریخ و تمدن ایران را iبه صورت نوشتاری و کتاب iبه جهان معرفی کنند و با برگزاری ویژه برنامه ها در جهتی شعار “یادگار ماندگار” هفته کتاب حرکت کنند.

به گزارش تفسیریممتازنیوز، یوناتن بت کلیا، نماینده اقلیت آشوری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع‌رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، درباره شعار ” یادگار ماندگار ” هفته کتاب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: هفته کتاب طبیعتاً جزء برنامه هایی است که سبب تشویق مردم iبه سمت کتاب است و گرایش آنها را iبه سمت کتابخوانی سوق می‌دهد. شعارها و پیام‌هایی که برای روزهای این هفته در نظر گرفته می‌شود، می تواند مردم را جذب کند تا بر مبنای آن شعار یا پیام، با کتاب آشنایی پیدا کنند.
وی با اشاره iبه اینکه ایران، کشوری با فرهنگ و متمدن است، گفت: کشور ما از همه کشورهایی که ادعای تمدن دارند، جلوتر است و ما با استفاده از کتاب، می توانیم موضوع فرهنگ و قدمت تمدن ایران را iبه مردم بشناسانیم. در واقع اگر مولفین، نویسندگان، ناشران و اهالی قلم ما، خودی بجنبانند و تاریخ و تمدن را iبه صورت نوشتاری و کتاب بین مردم توزیع کنند، مردم با افتخار در دنیا حاضر می شوند.
بت کلیا با اشاره iبه جمله ای از حضرت مسیح (ع) بیان کرد: ایشان می گویند ” اگر فرزندان سکوت کنند، سنگ ها iبه صدا در می آیند ” ؛ منظور همان تاریخی است که در قدیم بر روی سنگ و لوح می نوشتند. امروز اما کاغذ و کتاب جایگزین سنگ شده است که باید تمدن و تاریخ را بر روی آنها iبه یادگار گذاشت.
وی iبه برگزاری جشنواره هایی پیرامون فرهنگ و تاریخ ایران در هفته کتاب اشاره کرد و پیشنهاد داد: بجا است که در طول هفته کتاب از اندیشمندان کشورهای دیگر برای حضور در ایران و ارائه مقالاتی از آنها درباره تمدن ایران، دعوت شود که این مهم تاثیر بسزایی را در شناساندن فرهنگ و اندیشه ایران داشته باشد. همچنین برگزاری این نوع برنامه ها در جهتی شعار “یادگار ماندگار” هفته کتاب محقق می گردد.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کاش در هفته کتاب برای تغییر دیدگاه افکار عمومی، عهدنامه امام علی (ع) که با اجداد ما آشوری ها منعقد شده و اصل آن در موزه چهلستون است را iبه چاپ برسانند تا مردم آن را بشناسند. این عهدنامه نوعی منشور بین‌المللی است که خودش فرهنگ و تاریخ است و دیدگاه‌های مثبتی را از دین اسلام نمایان می‌کند.
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار “یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان‌ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.