معرفی زنان قدرتمند اقتصادی جهان

۱۰م دیماه ،

نشریه اقتصادی فورچون در تازه‌ترین گزارش خود به معرفی قدرتمندترین زنان حوزه اقتصاد دنیا پرداخت و به فراز و فرودهای آن‌ها در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد.

ممتازنیوز: رده اول رده‌بندی فورچون را ماریسا مایر به خود اختصاص داده است. او در جولای ۲۰۱۲ پس از ۱۳ سال کار در گوگل به شرکت یاهو رفت تا ریاست این شرکت چند میلیارد دلاری را بر عهده بگیرد. او در حالی این سمت مهم را بر عهده گرفت که اولین فرزند خود را نیز باردار بود. مهمترین ماموریت مایر این بود تا یاهو را از بحران‌هایی که برایش به وجود آمده بود نجات دهد.

ماریلین هیوسون

ماریلین هیوسون، ریس شرکت لاکهید مارتین در رده‌بندی فورچون در رتبه دوم قرار گرفته است. او در ماه نوامبر امسال به صورت غیرمنتظره‌ای به سمت ریاست یکی از مهم‌ترین شرکت‌های دفاعی جهان منصوب شد. او قرار است از ماه آینده میلادی رسما کار خود را در این شرکت سازنده هواپیماهای جنگی آغاز کند.

فب نواکوویچ

فب نواکوویچ، رئیس شرکت جنرال دینامیکس نیز رده سوم این فهرست را به خود اختصاص داده است. او نیز به صورت پیش‌بینی نشده‌ای در سال جاری به سمت ریاست شرکت سیستم‌های دریایی جنرال دینامیکس رسید و قرار است رسما کار خود را از اول ژانویه ۲۰۲۴ آغاز کند.

دیگر زنان قدرتمند اقتصاد دنیا در سال ۲۰۱۲ که فورچون آن‌ها در رده‌بندی خود قرار داده است به شرح زیرند:

جینا رامتی (رئیس شرکت آی‌بی‌ام)، شریلین مک‌کوی (مدیرعامل شرکت آوون)، لائورا لانگ (مدیرعامل شرکت تایم)، ماریان لیک (مدیر مالی جی‌پی مورگان)، ابیگیل جانسون (رئیس سرمایه‌گذاری‌های فیدلیتی)، اینا دریو (مدیر سابق سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان)، جین فیلدز (رئیس سابق بخش آمریکای شمالی مکدونالدز)، آنجلا برلی (رئیس سابق ول‌پوینت)، لین السنهانس (رئیس سابق شرکت سانوکو)، جینا دروسوس (رئیس سابق گروه پروتکتر&گمبل) و سوزان واگنر (بنیان‌گذار و قائم‌مقام سابق رئیس بلک روک).

ایسنا


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.