معرفی سرپرستان جدید نواحی یک و دو و سه دادسرای عمومی و انقلاب کرج

Multimedia_pics_1389_11_Legal_85.jpg

طی احکام جداگانه‌ای از سوی دادستان عمومی و انقلاب کرج، سرپرستان نواحی یک و دو و سه دادسرای عمومی و انقلاب کرج معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، در آیین معارفه و تودیع معاونین نواحی چهارگانه دادسرای عمومی و انقلاب کرج، علی فرهادی به قاطعیت در برخورد با اوباش، احقاق حقوق مردم، برخورد با تهدید کنندگان اخلاق جامعه به عنوان بخشی از وظایف دادسرا در جهت کاهش جرم در جامعه و پالایش سوابق قضایی قبل از ارجاع اشاره کرد.

دادستان کرج با اشاره به حجم ورودی پرونده‌ها به دادسرا و میزان و نوع سوابقی که قابلیت پیگیری در این نهاد کیفری را دارد، اظهارکرد: دادسرای کرج افتخار دارد که با پالایش سوابق طی سال‌های ۸۶ لغایت شهریور ۹۱ ضمن کاهش محسوس ورودی پرونده‌ها از ۱۱۰۰۰۰ پرونده به ۷۵۰۰۰ پرونده، تاکنون ۱۰۰۰۰ کیفرخواست کمتر صادر شده است که دلالت بر کاهش جرم در این مدت دارد.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه دادسرا در بسیاری از سوابق بار ادارات دولتی یا مشکلات اجتماعی که فاقد وصف مجرمانه هستند را به دوش می کشد، اظهار کرد: جلوگیری از ورود این سوابق به دادسرا، ضمن ارائه آمار حقیقی از جامعه اسلامی، امکان رسیدگی قاطع به سایر سوابق را برای قضات فراهم می آورد.

فرهادی به قاطعیت در برخورد با اراذل و اوباش، چاقو کشی، متجریان به نوامیس مردم و جرایم اخلاقی در فضای مجازی اشاره و اظهارکرد: اقدام دادسرا باید در این سوابق موجب کاهش جرم و جلوگیری از تجری مجرم باشد.

وی معاونین دادستان را نماد واقعی قانون در چگونگی موضع گیری در برابر جرایم و موضوعات جامعه دانست و افزود: معاون دادستان باید بدون پرداختن به حواشی و بدون وابستگی به اشخاص و گروه‌ها، فقط به حقوق مردم و آسایش آنان توجه کند و با نظارت کافی بر عملکرد ضابطین و رسیدگی سریع و قانونی به درخواست زندانیان نسبت به اجرای حقوق شهروندی در این مکان‌ها توجه داشته باشد.

در پایان آقایان صمدی قربانی، خنکدار و رضوانمنش به عنوان سرپرستان نواحی یک و دو و سه دادسرای عمومی و انقلاب کرج معرفی شدند و از خدمات آنها در نواحی قبلی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.