معرفی سه طرح شرکت ملی گاز در حاشیه اجلاس سران غیر متعهد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، طراحی و احداث واحد تولید ماده بودارکننده گاز، تدوین دانش فنی، طراحی و ساخت توپک هوشمند پیشرفته و تهیه نرم افزارهای یکپارچه مربوط به طراحی، بهینه سازی و راهبری شبکه های انتقال و توزیع گاز کشور سه طرح برجسته شرکت ملی گاز ایران بود که در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهد به بازدیدکنندگان معرفی شد.

طراحی و احداث واحد تولید ماده بودارکننده گاز به ظرفیت ۸۰۰ تن در سال توسط مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران و با محوریت علمی پژوهشگاه صنعت نفت انجام شده است.

بومی سازی تولید این ماده استراتژیک، امکان صادرات مازاد و جلوگیری از خروج سالانه ۳۲ میلیارد ریال ارز از کشور از جمله مزایای انتقال و توسعه دانش فنی تولید این مواد در کشور است که کاربرد استراتژیکی به عنوان عامل بودارکننده گاز طبیعی برای تشخیص نشت گاز دارد.

هم اکنون برای تجاری سازی این دانش فنی که به طور کامل توسعه یافته است، یک واحد صنعتی در حال ساخت است که پیش بینی شده در سال به بهره برداری می رسد.

تدوین دانش فنی، طراحی و ساخت توپک هوشمند پیشرفته (MFL) برای بازرسی فنی خطوط انتقال گاز دومین طرح این شرکت است که با محوریت علمی دانشگاه تهران در حال اجراست.

سومین طرح شرکت ملی گاز ایران برای ارایه در حاشیه اجلاس مربوط به تهیه نرم افزارهای یکپارچه مربوط به طراحی، بهینه سازی و راهبری شبکه های انتقال و توزیع گاز کشور است.

این طرح که با محوریت علمی دانشگاه های صنعتی شریف و صنعت نفت اجرا شده، جایگزینی است برای نرم افزارهای خارجی ضمن این که این نرم افزار امکان پشتیبانی و نگهداشت را هم دارد.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۷۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.