معرفی میوه ورزشکاران + عکس – علمی

گردآوری توسط گروه علم و دانش ممتازنیوز

معرفی میوه ورزشکاران + عکس

حسن پنجوی، متخصص طب ورزشی گفت: مصرف انگور قدرت تحمل ورزشکاران را تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد حتی ورزشکاران دو میدانی با مصرف انگور رکورد بهتری داشتند.

وی اظهار داشت: مصرف این میوه مفید در بین وعده‌های غذایی به کاهش سطح قند خون افراد کمک می‌کند.

معرفی میوه ورزشکاران + عکس

 

این متخصص افزود: انگور، تصفیه کننده خون، ضد فشار خون، روماتیسم، نقرس، مسمومیت و معالج بیماریهای جلدی، خونی و عصبی است. حسن پنجوی تصریح کرد: این میوه مفید و مصرف آن در وعده صبحانه در افراد لاغر موجب چاقی شده ضمن اینکه از سرطان جلوگیری، و در رفع انسداد مجرای طحال، کبد، سوء هاضمه و کم خونی اثر شایانی دارد.

وی خاطر نشان کرد: انگور بهترین دافع سموم بدن است و در تقویت قلب و کارکرد بهینه ریه و کلیه بسیار موثر است. شایان ذکر است: انگور حاوی ویتامین سی ، ویتامین بی ، ویتامین آ ، قند، نشاسته، چربی، آلبومین، آهن، فسفر، پتاسیم، منگنز و ید است.

این میوه دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی بوده و برای افراد با بنیه ضعیف بسیار مفید است.

معرفی میوه ورزشکاران + عکس

خواص دیگر انگور

یکی از خواص انگور ،‌ صاف کننده و « مولد خون بودن » آن است . انگور قند خون را نیز تنظیم می کند . به علاوه انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است . البته افراد Hypoglacimic ( افرادی که قند خون پایین دارند ) می توانند از انگور بهره ی زیادی ببرند . بنابر این سعی کنند همیشه انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل کنند .

انگور یکی از میوه های ضد سرطان شناخته شده است و این ، به خاطر خواص ضد عفونی کنندگی آن است .

افرادی که در دوره ی نقاهت یک بیماری هستند و یا ضعف عمومی بدن دارند ، و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها کم شده است ، سعی کنند از انگور ، هویج ، سیب و هلو ، به مقدار زیاد استفاده کنند . البته این میوه ها را با هم در آب میوه گیری ریخته و آب میوه ی حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند .

معرفی میوه ورزشکاران + عکس

خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می کند .

انگور وسیب هردو میوه بهشتی هستندکه افراد مبتلا به ناراحتی های قلب و اعصاب می تواتند آب آن را نیز در طی روز بنوشند .
انگور برای سلامتی قلب ، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره ی خون مناسب و سازگار است .

این نکته را هم بدانید یبوست که عوارض آن بی اشتهایی ، نفخ ، سردرد تشنگی مفرط و بد بویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می شود .

گردآوری توسط : مجله ممتاز

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


گل و گیاهان Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.