معرفی نامزدهای بخش مسابقه عکس و پوستر/ دیدار مدیران تئاتر سه کشور جهان با مرادخانی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

چند خبر کوتاه از جشنواره تئاتر فجر

معرفی نامزدهای بخش مسابقه پوستر تئاتر فجر، معرفی نامزدهای بخش مسابقه عکس تئاتر فجر، دیدار مدیران تئاتر سه کشور جهان با معاون هنری وزیر ارشاد و اجرای نمایش ˝زنان ایبسن- عقابی در قفس˝ در روزهای پایانی جشنواره از جمله تازهترین خبرهای رسیده از سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می باشند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر؛ دبیرخانه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۸ هنرمند شرکت کننده در بخش مسابقه پوستر تئاتر را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه این بخش معرفی کرد.

بر این اساس، شکوه احمدی، محمد افشار، صالح تسبیحی، رضا باباجانی، بهراد جوانبخت، خیام مویدی، کمال کچوئیان و ایلیا تهمتنی بعنوان نامزدهای دریافت جایزه این بخش از میان ۶۲ طراح شرکت کننده در بخش مسابقه پوستر تئاتر معرفی شدند.

در بخش مسابقه پوستر تئاتر ۱۱۶ اثر از ۶۲ هنرمند به بخش مسابقه راه یافت و در نمایشگاه پوسترهای تئاتر بر دیوار قرار گرفت.

برگزیدگان بخش مسابقه پوستر تئاتر در مراسم اختتامیه که روز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود معرفی می‌شوند. در این بخش نفرات اول تا سوم به همراه یک تقدیر روی صحنه می‌روند.

نامزدهای بخش مسابقه عکس تئاتر معرفی شدند

دبیرخانه سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همچنین ۸ هنرمند شرکت کننده در بخش مسابقه عکس تئاتر را بعنوان نامزدهای دریافت جایزه این بخش معرفی کرد.

بر این اساس، مهسا صفاری پور، ساره سرلک، پیمان ایروانی، رضا قاسمی زرنوشه، پریناز آل آقا، صنم توکلی،
نیلوفر بغلاتی و محمد وفایی بعنوان نامزدهای دریافت جایزه این بخش از بین ۱۱۰ عکاس شرکت کننده در بخش مسابقه عکس تئاتر معرفی شدند.

در بخش مسابقه عکس تئاتر ۵۲۶ اثر از ۱۱۰ هنرمند به دبیرخانه رسید که مجموعه عکس‌های برتر جشنواره در نمایشگاه عکس‌های تئاتر بر دیوار قرار گرفت.

برگزیدگان بخش مسابقه عکس تئاتر نیز در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی و در این بخش نفرات اول تا سوم به همراه یک تقدیر روی صحنه می‌روند.

مدیران تئاتر سه کشور جهان با معاون هنری وزیر ارشاد دیدار کردند

ژانگوسنمدیر تئاتر KVC بروکسل از بلژیک، بریژیت فورل مدیر فست اشپل هاوسفنتپلتن از اتریش و آنه میکه کرونتیس مدیربرنامه جشنواره هلند با معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

بنابر این گزارش، این سه مهمان خارجی سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عصر روز قبل ۸ بهمن‌ماه، در دیدار با معاون امور هنری خواستار همکاری بیشتر برای تبادل گروه‌های هنری و حضور هنرمندان ایرانی در فستیوال‌های خود شدند.

علی مرادخانی نیز در این دیدار با بیان این‌که پیش از این تبادل بین گروه‌های هنری ایرانی و سن پولتن وجود داشته است، گفت: پیش از این از سن پولتن یک ارکستر برای اجرا در تالار وحدت دعوت شده بود، همچنین هنرمندان ایرانی بسیاری مانند لوریس چکناواریان و نادر مشایخی نیز در این سالن اجرای برنامه داشته‌اند.

او به جشنواره‌های تئاتر مختلف در استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: مایل هستیم تبادلات فرهنگی با گروه‌های تئاتر خارجی داشته باشیم و در جشنواره‌های مختلف مانند تئاتر عروسکی یا جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان که پیش از این نیز گروه‌های اروپایی در آن شرکت داشتند، همکاری کنیم. ما علاقه‌مند به همکاری پایدار با گروه‌های هنری در دنیا هستیم. زمینه‌های مختلف همکاری دو طرف را بررسی و پیشنهادات خود را اعلام کنید تا در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

در ادامه این دیدار مجید سرسنگی مدیر خانه هنرمندان نیز با اشاره به سابقه همکاری‌ها و روابط خوب تئاتر ایران با جشنواره‌های تئاتری در دنیا اظهار داشت: پیش از این در ایران با کشورهایی مانند استرالیا، آلمان، بولیوی و سوئیس همکاری‌هایی در زمینه تئاتر بوده و این قابلیت برای ارتباطات بیش‌تر با جشنواره‌ها و سازمان‌های تئاتری شما وجود دارد.

اجرای نمایش “زنان ایبسن- عقابی در قفس” در روزهای پایانی جشنواره

نمایش “زنان ایبسن- عقابی در قفس” به کارگردانی یونی داهر از کشور نروژ روزهای پایانی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

نمایش “زنان ایبسن- عقابی در قفس” روزهای پنجشنبه و جمعه ۹ و ۱۰ بهمن ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

این نمایش اجرایی تجسمی با حداقل طراحی صحنه است. در این نمایش موسیقی، نور و حرکات فیزیکی با یکدیگر تلفیق شده است تا اجرا و زندگی داخلی شخصیت‌های نمایش را ارتقا دهد.

در نمایش “زنان ایبسن- عقابی در قفس” شش نفر از شخصیت‌های زن آثار هنریک ایبسن نمایش داده می‌شود و مخاطب در عرض یک ساعت شاهد ملاقات یونی داهر با هیلد، هدا، خانم الوینگ، نورا، الیدا و جوردیس است.

متن‌های هنریک ایبسن از طریق افکار و اندیشه‌های شخصی بازیگر زن، به یکدیگر متصل می باشند. در نمایش‌های او پیرامون توانایی و آسیب‌پذیری شخصیت‌ها صحبت می‌شود و موضوعات اصلی در نمایشنامه‌های او اشتیاق برای آزادی است.

یونی داهر کارگردان این نمایش یکی از بازیگران معروف نروژ است که در آکادمی دولتی هنرهای نمایشی اسلو آموزش دیده است. او ۱۲سال بازیگر تئاتر ملی برگن بود. از جمله کارهای بین المللی او “ژاندارک-تصور از میان آتش” است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.