معرفی پرفروش‌ ترین آلبوم‌های موسیقی

خبرگزاری ایسنا: اینکه می‌گویند، حال نشر موسیقی خوب نیست و اگر دیدید انتشاراتی‌های بزرگ رو به ورشکستگی رفتند، نباید تعجب کنید، اما ورود آثاری با صدای زنده‌یاد ناصر عبداللهی، بهرام رادان، علیرضا قربانی به بازار نشر و نیز قرار گرفتن صدای شاعرانی چون شمس لنگرودی و صدای احمدرضا احمدی در فهرست پرفروش‌های «صدای شاعر»، بازار موسیقی را تا حدودی دلگرم‌تر کرده است.

در میان آلبوم‌های اصیل ایرانی «حریق خزان» علیرضا قربانی که چندی پیش از سوی نشر «آوای باربد» روانه بازار شد، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و طبق اعلام «شهر کتاب» در رتبه اول قرار گرفته است.

«گاهی سه گاهی» نام اثر جدید محمد معتمدی از سوی انتشارات «ایران‌گام» است که با همراهی پویا سرایی به تازگی منتشر شده است، اما در همین زمان کوتاه مورد استقبال مخاطبان موسیقی ایرانی قرار گرفت.

بازنشر آلبوم «می‌تراود مهتاب» به خوانندگی سالار عقیلی و آهنگسازی کیوان ساکت که توسط مرکز موسیقی حوزه هنری باز نشر شد، بار دیگر تکانی به بازار موسیقی داد.

در این آلبوم، حسن ناهید با نی، سینا جهان آبادی و نوید دهقان با کمانچه و آلتو، نوید افقه با تمبک، کیارش ساکت با تار باس و فردین لاهورپور با نی حضور دارند.

اما خیلی‌ها می‌گویند حال موسیقی پاپ خوب نیست و هیچ آلبومی فروش قابل توجهی نداشته است.

در سال ۹۰ شهرام شکوهی آلبومی را با نام «مدارا» از سوی شرکت «هنر اول» منتشر کرد که توانست سبک جدیدی را به مخاطبان موسیقی پاپ معرفی کند.

شهرام شکوهی سال گذشته با انتشار آلبوم موسیقی «مدارا» توانست، موسیقی سنتی ایرانی را برپایه‌ی گیتار اسپانیش تلفیق کرده و جایگاه خود را در میان مخاطبان فارسی زبان پیدا کند.

«مدارا» آلبومی شامل ۱۰ قطعه است که پنج قطعه به سبک خاص او و پنج قطعه‌ی دیگر به سبک پاپ کار شده و در سال ۹۱ نیز در فهرست پرفروش‌ها است.

زمان زیادی از انتشار آلبوم «رخصت» با صدای ناصر عبدالهی نمی‌گذرد، آلبومی که مجموعه قطعات منتشر نشده او را در خود جای می‌دهد.

آلبوم «رخصت»، ۱۰ قطعه را با عنوان‌های «راز مبهم‌»، «پنجره»، «رخصت»، «دل عاشق»، «عشق قشمی» و… شامل می‌شود و محمد علی بهمنی، علی سپانلو‌، حسن علی شیرازی‌، داوود لطف‌الله و ناصر عبدالهی به عنوان ترانه‌سرایان این اثر معرفی شده‌اند‌.

اما باید اذعان کرد که صدای زنده یاد عبدالهی تکانی به بازار موسیقی داد و در لیست پرفروش‌ها قرار گرفت.

در ژانر موسیقی تلفیقی و راک آلبوم «روی دیگر» با صدای بهرام رادان در فهرست پرفروش‌ها به چشم می‌خورد.

رادان در نشست رونمایی این آلبوم گفت: بازار سینما این روزها، کم رونق است و از این رو تصمیم گرفتم در عرصه موسیقی قدم بگذارم اما باید بگویم بنده به هیچ وجه آوازخوان نیستم.

این در حالی است که خبر می‌رسد او هم اکنون در حال ضبط آلبوم جدید خود نیز است.

آلبوم موسیقی «ساحل تهران» جدید‌ترین اثر گروه «نایما» نیز جزو آلبوم‌های پرفروش در گونه جاز اعلام شده است.

این آلبوم دارای ۱۰ قطعه به آهنگسازی حمزه یگانه است و همچنین ترانه این اثر، فارسی نوشته شده و کاری از ماکان اشگوری و حمزه یگانه محسوب می‌شود.

آلبوم «مینیاتورها» کاری از صهبا امینی‌کیا که از سوی نشر «هرمس» منتشر شده است، پرفروش‌ترین آلبوم کلاسیک‌هاست.

آلبوم «مینیاتورها» که در قالب تعاریف رایج در حوزه موسیقی مدرن قرار می‌گیرد، در برگیرنده شش اثر از ساخته‌های این امینی‌کیا است.

در نهایت دو آلبوم در لیست پرفروش‌های «صدای شاعر» قرار گرفتند.

« تنها از من تو مانده‌ای» با صدای شمس لنگرودی، «ابتکار نو هنر» و «دوستت دارم» با صدای احمدرضا احمدی و با آهنگسازی کارن همایونفر «آوای باربد» پرفروش‌ترین‌ها هستند.

این آمار فروش برگرفته از جدیدترین اعلام شهر کتاب است.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.