معرفی پروسسورهای Zeroth کوالکام، انجام محاسبات با الهام از مغز انسان

ممتازنیوز:

شرکت کوالکام در حال توسعه نوع جدیدی از پروسسورهای Zeroth می باشد که به این منظور طراحی میشوند تا بتوانند همانند مغز و بدن یک انسان حس کرده و فکر کنند. این کار تلاشی برای تقلید رفتار و هوش انسان و شناخت محیط اطراف توسط دستگاه مورد نظر می باشد. در واقع کوالکام بدنبال ساخت تراشه ای است که تمام محاسبات پیچیده را با استفاده از آن انجام دهد و این مغز متفکر درون یک اسمارت فون قرار گیرد.

brainarchitecture

کوالکام با تکرار یک روند به ربات (با این پردازنده) می آموزد که چه کاری انجام داده و یا چه تصمیمی اتخاذ کند، دقیقا همانند یک انسان که برای انجام یک کار، روش انجام آن را فرا میگیرد. در ویدئو تهیه شده توسط کوالکام مشاهده می کنید که چگونه این ربات فرا میگرد که تنها به سمت مربع های سفید حرکت کرده و از رفتن برروی سایر رنگ ها اجتناب می کند.

به منظور تعامل و واکنش به وقایع روی داده در اطراف و یا انجام یک کار، کوالکام این مدل پیچیده را که با شبکه های عصبی کار می کند آماده کرده است. شبکه ای عصبی که با ارسال پالس های الکتریکی فرامین را ارسال می کنند و شبیه به سیستم عصبی انسان است.

npus

البته ساخت تراشه ای که بتواند اینچنین محاسبات پیچیده ای را انجام دهد و از سوی دیگر حجمی داشته باشد که بتوان از آن درون دستگاههایی چون اسمارت فون استفاده نمود، چالشی جدی برای این کمپانی به حساب می آید. پروسسورهای Zeroth کوالکام علاوه بر واحد پردازش مرکزی (CPU) و واحد پردازش گرافیکی (GPU)، از واحدی با نام واحد پردازش عصبی (NPU) نیز بهره میبرند که می تواند محاسباتی همانند مغز انسان داشته باشد.

دانلود

gizmodo

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.