معرفی کتاب شخصیت زن در قرآن کریم و عهدین در برنامه مصباح

۱۴اردیبهشت،

برنامه مصباح یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بخش معرفی کتاب به بررسی و تشریح کتاب” شخصیت زن در قرآن کریم و عهدین” اثر حبیب مظاهری که توسط انتشار یافتنات بوستان کتاب قم چاپ شده می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ برنامه رادیویی «مصباح» به تهیه کنندگی اکرم السادات حسینی زاده یکشنبه ۱۵ اردیبهشت، به پرسش های شنوندگان این برنامه رادیویی دربارهٔ  آیات مربوط به تحریم موسیقی  و نوع موسیقی حرام  و همچنین وضعیت بنی اسرائیل با توجه به آیه ۱۲۲ سوره بقره پاسخ خواهد داد.  
براساس این گزارش، مجید معارف و حجت الاسلام مجید قربانعلی کارشناسان این برنامه رادیویی می باشند که با حضور در استودیو پخش برنامه به پرسش های مخاطبان این برنامه رادیویی پاسخ می دهند.  
در بخش معرفی کتاب این برنامه رادیویی، کتاب « شخصیت زن در قرآن کریم و عهدین» اثر حبیب مظاهری که توسط انتشار یافتنات  بوستان کتاب قم  چاپ شده معرفی خواهد شد.  
این کتاب ، پژوهشی است دربارهٔ شخصیت زن در قرآن کریم و عهدین که نشان‌دهنده چهره واقعی زن است و حکایت‌گر آن که قرآن کریم در این راستا به بهترین شیوه بیانی آن را ترسیم می‌کند.  
بررسی و تحقیق دربارهٔ شخصیت زن از دیدگاه کتاب مقدس و قرآن کریم از آن لحاظ اهمیت و ضرورت دارد که امروزه در جوامع پیشرفته نیز چنین تردید و پرسشی هست که آیا حقوق طبیعی زن و مرد همانند و مشابه است یا خیر، آیا خلقت و طبیعت که یک سلسله حقوق و ارزش‌ها را به دنبال خود دارد، آن حقوق را دو جنسی آفریده یا خیر، یا برای همگان مساوی است و جنسیت در آن نقشی ایفا نمی‌کند و همچنین آیا مذکر و مونث بودن در تکالیف اجتماعی و عبادی راه یافته است. علاوه بر این، در برخی تبلیغات ضد اسلامی در غرب، دین اسلام را بد جلوه داده‌اند و آن را ضد حقوق زن قلمداد می‌کنند.  
در این پژوهش مشخص می‌شود که اسلام جایگاه حقیقی زن را بیان داشته و جایگاه بهتری برای زن نسبت به ادیان قبل در نظر گرفته است. همچنین در این نوشتار معلوم می‌شود که جوامع یهودی و مسیحی غرب مطابق آیات کتاب مقدس نیز عمل نمی‌کنند.  
کتاب « شخصیت زن در قرآن کریم و عهدین» در سه بخش ارائه شده است. بخش اول، مشتمل بر سه فصل است که فصل ابتدایی آن بر مباحث خلقت زن تمرکز کرده است و در فصل دوم، به مسائل و زوایای گناه اولیه نگریسته شده و در پایان، فصل سوم به مسائلی ذاتی‌ که در سرشت زنان نهفته‌اند، پرداخته شده است.  
بخش دوم این نوشتار در بردارنده چهار فصل است. فصل اول دربارهٔ شخصیت اجتماعی زن و بحث‌های متفرع بر آن مثل قیمومت مرد بر زن می‌شود. فصل دوم به مشارکت اجتماعی زنان اختصاص دارد و در فصل سوم به نقش زن در تشکیل خانواده، شخصیت زن در مقام همسری، مادری و دختری، حقوق زن بر شوهر و در فصل پایانی به حیا، عفاف و حجاب و بحث‌های متفرع بر این موضوعات پرداخته شده است. در بخش سوم نیز امور معنوی زنان و اشتراکات تشریعی زن و مرد و فرجام نیک و بد زن بر این موضوعات گنجانده شده‌اند.  
یادآور می گردد، برنامه رادیویی «مصباح» کاری از گروه قرآن و معارف عمومی شبکه رادیویی قرآن است که ساعت ۲۰:۲۰ روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، بر روی موج FM ردیف ۱۰۰ از رادیو قرآن پخش می گردد./ص
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.