معرفی ۵ محصول تازه وزارت دفاع + ویژگی‌ها

۳۱اردیبهشت،

پنج محصول تازه دفاعی شامل سلاح انفرادی سرباز، سلاح تک‌تیرانداز مرصاد، تپانچه صائد، مهمات نافذ و لباس استتار در مقابله با دوربین‌های اشعه مادون قرمز، صبح امروز با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، پنج محصول تازه دفاعی که در حوزه تسلیحات و تجهیزات رزم انفرادی نیروهای مسلح توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع طراحی و ساخته شده، صبح امروز در مراسم پنجمین جشنواره جوان سرباز، با حضور سردار “احمد وحیدی” وزیر دفاع و “محمد عباسی” وزیر ورزش و جوانان رونمایی شد.

ویژگی‌های این محصولات در ذیل آمده است:

سلاح انفرادی سرباز

سلاح انفرادی تازه نیروهای مسلح که به نام سرباز نام‌گذاری شده به منظور بهره‌گیری از حداکثر توانایی‌های سلاح کلاژ و افزایش بهره‌وری سلاح مذکور در موقعیت‌های مختلف رزمی ساخته شده است. امکان نسب انواع تجهیزات جانبی استاندارد، قابلیت استفاده از انواع قنداق تلسکوپی، تجهیزات کمکی نشانه‌روی از قبیل نشانه‌گر نوری و لیزری، تجهیزات کمکی دفاع شهری از قبیل انواع پروژکتور و قابلیت نسب دو پایه و دوربین به منظور بالا بردن دقت در تیراندازی از ویژگی‌های سلاح سرباز است.

سلاح تک‌تیرانداز مرصاد

طراحی صلاح تک‌تیرانداز مرصاد به سبب نیاز یگان‌های تک‌تیرانداز به سلاح سبک و دقیق کالیبر کوچک بوده است. سلاح تک‌تیرانداز مرصاد می‌تواند مأموریت‌های تک تیراندازی از قبیل از کار انداختن نفرات، تجهیزات الکترونیکی، منابع سوخت و سایر اهداف مهم دشمن را در شرایط مختلف عملیاتی مورد هدف قرار دهد. این سلاح قابلیت نسب انواع دوربین دید در شب و روز را نیز دارد.

تپانچه صائد

به منظور پاسخ‌دهی به نیازهای عملیاتی نیروهای مسلح تپانچه صائد طراحی و آماده تولید انبوه شد. وزن سبک، ظرفیت بالای خشاب، عمر دوام بالا در تیراندازی، افزایش دقت تیرانداز، قابلیت نسب انواع تجهیزات استاندارد، ضامن مکانیکی برای اشخاص چپ دست و راست دست، ظرفیت خشاب ۱۵ تیر و بهبود آرگونومی سلاح بدون تغییر در وزن کلی از ظرفیت‌های تپانچه صائد به شمار می‌رود.

مهمات نافذ

تاکنون در کشور ما مهمات نافذ با کالیبر بزرگ تولید شده است. به منظور شلیک مؤثر و نفوذ در انواع زره‌های سخت از قبیل بالگردهای مهاجم و خودروی زرهی و نفربرها، مهمات نافذ طراحی و ساخته شده است. این مهمات به سادگی از تمامی جلیقه‌های ضدگلوله موجود عبور کرده و با قدرت بالای تخریب، امنیت را از یگان‌های عملیاتی دشمن سلب می‌کند.

لباس استتار در مقابله با دوربین‌های اشعه مادون قرمز

یکی از تهدیدهای نیروهای رزمنده، رؤیت توسط دوربین‌های دید در شب (مادون قرمز) است؛ این لباس همان لباس رزم متداول بوده که بدون اینکه خواص مطلوب خود و استتار مرئی از دست بدهد در آن قابلیت استتار در برابر دوربین‌های دید در شب نیز ایجاد شده است. این لباس در طرح‌های استتار کویری، جنگلی و شهری قابل ارائه است. به این لباس می‌توان خصوصیت آنتی باکتریال را نیز اضافه کرد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.