معضل بی سوادی ؛ لکه ننگی برای اتحادیه اروپا

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۴:۰۱:۲۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مشکل بی سوادی در اتحادیه اروپا علاوه بر تبعات خاص خود به اختلاف طبقاتی میان فقرا و ثروتمندان دامن زده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، هر چند مشکلات اقتصادی اروپا و نرخ بیکاری بالا در این قاره به تیتر نخست خبرگزاری های جهان تبدیل شده اما مسئله ای خاموش به نام بی سوادی گسترده ، بسیاری از شهروندان اروپایی را رنج می دهد.
به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی ، تحقیقات اخیر در اتحادیه اروپا نشان می دهد بیش از هفتاد و پنج میلیون بزرگسال در سراسر این اتحادیه از مهارت های ابتدایی خواندن و نوشتن بی بهره اند و یک میلیون جوان پانزده ساله در این اتحادیه از بی سوادی رنج می برند.
در بلژیک نیز یک دهم از بزرگسالان این کشور از سواد بسیار پایین و کم، برخوردارند.
بر این اساس ، چالش دیگر برای اروپا ، مهاجرانی هستند که از کشورهای دیگر به خصوص از خاورمیانه و شمال آفریقا آمده اند و با آنکه این افراد به زبان های مادری خود مسلط بوده و باسواد محسوب می شوند اما در کشورهایی که به آن مهاجرت کردند از مهارت های زبانی برخوردار نبوده و بی سواد به حساب می آیند.
برای این افراد پیدا کردن شغل بسیار دشوار است و به سرعت خود و خانواده هایشان به اقشار فقیر جامعه در این کشورهای اروپایی می پیوندند.
این مشکل به تدریج به مشکلات اجتماعی و حتی شورش و تظاهرات در میان مهاجران فقیر تبدیل می شود که مسئولان کشورهای اروپایی باید برای آن چاره جویی کنند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۶۰۱۲۰۴۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.