معلمان از عوامل اصلی پیشرفت جامعه محسوب می شوند

‘علی باقرزاده’ روز جمعه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص نقش آموزش و پرورش در تحقق اهداف سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: تولید ملی چند عنصر دارد که یکی از آنها ماده خام است که کشور از این نظر غنی است .

وی عنصر دوم در تولید ملی را نیروی انسانی خواند و تصریح کرد: میانگین ضریب هوشی ایرانیان از میانگین ضریب هوشی دنیا بیشتر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش رشد تولید علم و مقاله درکشور گفت:ایران با تولید ۱۹ هزار مقاله در رتبه نوزدهم تولید علم در دنیا قرار دارد.

وی سومین عنصر تولید را فناوری و تولیدکالای با کیفیت عنوان کرد و گفت: جوانان دراین عرصه نیز به موفقیت های زیادی دست یافتند.

باقرزاده گفت: عنصر اصلی تولید ملی در درازمدت، آموزش و پرورش و در کوتاه مدت، صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران هستند.

وی با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری درکشور گفت: تقاضای بالا برای خرید اوراق مشارکت در کشور نشان دهنده استقبال سرمایه گذاران در زیرساختهای کشور است .

رییس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص استخدام آموزشیاران این سازمان اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۶۵۱ هزار نفر تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفتند و تا ۲ سال آینده نیز تعداد زیادی از بیسوادان ۱۰ تا ۴۹ ساله تحت پوشش قرار می گیرند.

وی افزود:براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان برنامه توسعه پنجم (سال ۹۴)حشن ریشه کنی بیسوادی درکشور برگزار می شود.

۷۲۹۹/۶۹۹ /

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۲۱۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.