مغز انسان روی روبات آپلود می‌شود/ زندگی در یک جسم هولوگرام

۲۳اردیبهشت،

یک میلیارد روسی طرحهای جنجالی را برای آپلود کردن مغز و فناناپذیر شدن خود تا سال ۲۰۴۵ فاش کرد.

دیمتری ایتسکوف ۳۲ ساله اعتقاد دارد که فناوری به وی این امکان را می دهد که تا ابد در یک جسم هولوگرام زندگی کند.

ابتکار عمل ۲۰۴۵ وی به عنوان گام دیگر در تکامل توصیف شده و بیش از ۲۰ هزار نفر در یک شبکه اجتماعی پیشرفت آن را دنبال می کنند.

ایتسکوف گفت: ما در فرآیند تشکیل گروه های کارشناسان هستیم، درکنار این گروه ها ما وضعیت هدف و برنامه تحقیقات را فراهم می کنیم.

این بنیاد ادعا کرده است که برای آپلود کردن مغز انسان به یک رایانه تا سال ۲۰۲۲ آمادگی دارد، اما ایتسکوف اظهار می دارد که این جدول زمان بندی بسیار خوشبینانه اما امکان عملی شدن آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: این برنامه ما برای ۳۵ سال آینده است و ما نهایت تلاش خود را برای تکمیل آن انجام می دهیم.

هدف نهایی ارائه یک جسم هولوگرام است.

ایتسکوف یادآور شد: خلق یک جسم هولوگرام پیچیده ترین کار است اما در عین حال می تواند هیجان انگیزترین مسئله در کل تکامل انسان باشد.

برای تحقق این هدف بلندپروازانه، وی کنگره آینده جهانی را تشکیل داد که اولین جلسه آن سال قبل در مسکو برگزار شد و قرار است ماه ژوئن امسال در نیویورک برگزار شود و طی آن از شبیه ترین ربات به انسان رونمایی شود.

همچنین قرار است در این همایش دربارهٔ موضوعات اخلاقی و اجتماعی فناناپذیرشدن بحث و تبادل نظر شود.

ابتکار عمل استراتژیک اجتماعی ۲۰۴۵ در بیانیه خود آورده است: تمدن مدرن با ایستگاه های فضایی، زیردریاییهای هسته ای، آی فن و سگ‌وی ( دوچرخه‌ الکتریکی خود-تراز) نمی تواند انسان را از محدودیتهای فیزیکی جسم خود، بیماری و مرگ رهایی بخشد.

ما اعتقاد داریم که این امر شدنی و الزامی است که مانع پیر شدن و حتی مرگ بشویم و برای این هدف باید بر حدود بنیادین ظرفیتهای فیزیکی و ذهنی غلبه کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیش از سال ۲۰۴۵ یک بدن مصنوعی تولید می گردد که از نظر عملکرد نه تنها از جسم کنونی انسان بهتر است بلکه از نظر شکل به کمال رسیده و جذابیت آن کمتر از بدن انسان نیست.

محققان این ابتکار عمل همچنین اعتقاد دارند که نسل اول جسم اندروید به معنای رباتی که شبیه انسان است، دارای ظرفیتهای ابرانسان خواهد بود.

ایتسکوف امیدوار است که بتوان ظرف ۱۰ سال آینده مغز انسان را بدون جراحی روی رباتها آپلود کرد و جسم انسان را به عنوان غلافهای خالی رها کرد تا صاحبان آنها بتوانند داخل رباتها زندگی کنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.