مفاهیم انقلاب اسلامی برای کودکان باید با زبان فرهنگ و هنر بیان شود

۳۰م دیماه ،

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

مفاهیم و مبانی انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان باید به صورت غیر مستقیم و براساس زبان فرهنگ، هنر، ادبیات و نمایش بیان و معرفی شود.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ سید صادق رضایی مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز در محل شورای تبلیغات اسلامی برگزار شد دربارهٔ برنامه‌های این کمیته در دهه فجر گفت تبیین مفاهیم ارزشمند و دستاوردهای بی‌بدیل انقلاب شکوهمند اسلامی برای نسل حاضر که آینده سازان میهن عزیز اسلامی می باشند وظیفه و مسئولیتی بس خطیر است.

وی افزود: کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با ایمان راسخ به خلاقیت وتوانمندی کودکان و نوجوانان این مرز و بوم اسلامی، با تمام توان تلاش دارد تا به بهترین و مؤثرترین شکل ممکن این امر مهم را به سرمنزل مقصد برساند ودر همین راستا برنامه ها و فعالیت های متنوعی را پیش بینی کرده است.

رضایی تصریح کرد: در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مسئول کمیته در سراسر کشور با دیگر اعضای کمیته شامل دفتر امور کودکان سازمان بهترین، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، انتشار یافتنات مدرسه و گروه کودک و نوجوان شبکه پنج سیما، جلسات متعددی را به منظور ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این ایام برگزار کرده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: کانون جشن های باشکوه با عنوان جشن انقلاب و میلاد حضرت محمد‌(ص) در سراسر کشور برگزار می کند همچنین در ایام دهه فجر سه مرکز “علوم”، “نجوم” و “بهارستان” را افتاح می‌کند.

وی اظهار داشت: طراحی و چاپ پوستر ویژه کمیته کودک و نوجوان به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی، نمایش عروسکی، سرودهای مذهبی و انقلاب، برپایی نمایشگاه‌های بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی و هنری در مراکز کانون سراسر کشور، معرفی شخصیت امام (ره) و اندیشه های دینی و سیاسی ایشان و شخصیت های برجسته انقلاب با استفاده از شیوه‌های جذاب قصه گویی از جمله دیگر برنامه‌های کانون برای ایام دهه فجر است.

رضایی تصریح کرد: دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی نیز برنامه های متنوعی را در نظر گرفته که می‌توان به برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، برگزاری مسابقه و نمایشگاه نقاشی با موضوع “پیامبر رحمت”، “انقلاب و امام” ویژه دهه فجر، شرکت کودکان ؟؟؟ کودکان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به همراه خانواده‌هایشان اشاره کرد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی‌(ره) نیز ۱۱۰ نشست سخنرانی در مورد انقلاب اسلامی در ۱۱۰ خوابگاه دانش آموزی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در ایام دهه مبارک فجر توسط روحانیون برگزار می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.