مفتی بزرگ و سرشناس وهابی متهم به سرقت

بلغ و روحانی سرشناس وهابی سعودی که به عنوان پر طرفدارترین مبلغ دینی در میان جوانان شناخته می شود و کتاب های وی در سراسر کشورهای عربی چاپ و منتشر می شود برای سومین بار متوالی متهم به تألیفات و اشعار دیگران گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری النخیل، شیخ عائض القرنی که به دلیل سرقت کتاب لا تیأس (نا امید مباش) اثر سلوی العضیدان نویسنده زن عربستانی به پرداخت ۳۳۰ هزار ریال سعودی و جمع آوری آن از بازار نشر محکوم شده بود این بار نیز گرفتار یک اتهام جدید شده است.
اتهام جدید از سوی دکتر یمان پاشا فرزند دکتر عبدالرحمان رأفت پاشا چهره بزرگ و سرشناس ادبیات اسلامی متوجه وی شده است. عائض القرنی متهم شده است که کتاب ” صور من حیاه الصحابه ” دکتر عبدالرحمان را سرقت کرده و بدون اینکه نامی از آن ببرد دربرنامه تلویزیونی ” هذه حیاتهم ” از آن استفاده کند و آن را منتسب به خود بداند.
در آخرین اتهام، شاعر مصری سمیر فراج که دیوان شعر ” شعرایی که شعرشان آنان را کشت ” را به نگارش درآورده بود از مفتی و مبلغ وهابی به دلیل سرقت اثر وی و تغییر نام آن به ” قصیده هایی که صاحبانشان را به کشتن دادند ” شکایت کرد.
پس از این دعاوی قضایی مشخص نیست که آیا هنوز هم شکایت های علیه پرطرفدارترین مبلغ وهابی به اتهام سرقت ادبی وجود خواهد داشت یا خیر؟
عائض القرنی یکی از اعضای کمیته بررسی فیلمنامه و کارشناس مذهبی سریال جنجال برانگیز عمر بود که رمضان امسال از شبکه mbc عربستان پخش شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.