مقارنه ماه با سیاره نادیده منظومه شمسی +عکس

تقریباً ۱۶۵ سال طول می‌کشد تا نپتون یک بار به‌ دور خورشید بگردد. بنابر این از زمان کشف آن در سال ۱۸۶۴ تا کنون، فقط یک بار به دور خورشید گشته‌ است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، از دوران دبستان خاطرمان هست که اسامی برخی سیاره های منظومه شمسی از دیگران جالب تر بودند و البته نپتون یکی از آنها بود. این سیاره آخرین سیارهٔ منظومه شمسی است.

گفته می شود کشف این سیاره در بین سال‌های ۱۷۹۰ تا ۱۸۴۰ بر اثر اختلالاتی که در مدار اورانوس مشاهده شد، انجام شده است و با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست. معمولاً همه این سیاره را به رنگ آبی می‌شناسد و به این علت است که گاز متان حاضر در جو نپتون رنگ سرخ را جذب کرده و آبی حاصل از طیف نوری خورشید را بازمی ‌تاباند.

اتمسفر و جو نپتون آبی رنگ است. در کل، ترکیبات جو این سیاره به مانند سایر سیارات غول پیکر گازی شامل ۸۰ تا ۸۵ درصد هیدروژن و ۱۵ تا ۱۹ درصد هلیوم می‌باشد.

تقریباً ۱۶۵ سال طول می‌کشد تا نپتون یک بار به‌ دور خورشید بگردد. بنابر این از زمان کشف آن در سال ۱۸۶۴ تا کنون، فقط یک بار به دور خورشید گشته‌ است.

از همین حالا یادتان باشد در اولین دقایق آغاز یکشنبه ماه در فاصله زاویه ای ۵/۸ درجه شمال  و فاصله زاویه ای ۱۳۳ درجه از خورشید قرار می گیرد و در این زمان مقارنه ماه و نپتون اتفاق خواهد افتاد. مقارنه به قرار گرفتن دو جسم سماوی نسبت به زمین گفته می شود به گونه ای که به نظر می رسد در آسمان کنار هم باشند.

مقارنه ماه و نپتون ۲۳ خردادماه سال ۸۸ و ۲۰آذرماه سال ۸۹ نیز ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران اتفاق افتاده بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.