مقاله استاد دانشگاه همدان در کنفرانس بین المللی اسپانیا ارائه شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در این رابطه گفت:این مقاله با عنوان ˈبررسی عوامل مؤثر در یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم با تکیه بر لزوم استفاده از روشهای تدریس فعالˈ در کنفرانس بین المللی آموزش زبان فارسی به اسپانیایی زبانان کشور اسپانیا ارائه شد.

ˈعلی طاهریˈ گفت: زبان، استعدادی خدادادی است که از طرق مختلفی چون گفتار، نوشتار و در کر و لالان با حرکت به ظهور می رسد و در بین عامه مردم گفتار را معادل زبان می دانند و بر همین اساس زبان های گوناگونی با توجه به الفباهای مختلف به وجود می آید .

وی ادامه داد:زبان شناسان این توانایی بشری را ذاتی می دانند و معتقدند زبان مادری بدون هیچ آموزش رسمی فراگرفته می شود و زمانی که فردی بخواهد زبان دوم را بیاموزد عواملی چون سن، محیط، انگیزه، محتوای آموزشی و روش های تدریس بر این فرایند تأثیر بسزایی خواهند داشت.

وی بیان داشت: از سوی دیگر زبان مادری زبان آموز راه را بر یادگیری زبان دوم دشوار می سازد و گاهی با تداخل (عامل بازدارنده یادگیری م‍ؤثر) تغییراتی را در زبان مقصد ایجاد می کند که اجتناب ناپذیر است اما می توان با تغییر در روش های تدریس و ایجاد تنوع بر میزان اثربخشی آن افزود.

عضو هیأت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان افزود: مقاله حاضر ضمن تحلیل علمی عوامل موثر در آموزش زبان دوم با تمرکز بر آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم (به ویژه برای گویش وران اسپانیولی زبان) پیشنهادهایی از جمله ایجاد انگیزه ی زبان آموزی در غیر فارسی زبانان با معرفی نقاط مشترک فرهنگی – ادبی و تاریخی، لزوم آشنایی علمی آموزش دهندگان با مسائل روان شناسی و عوامل مؤثر در یادگیری، لزوم درس پژوهی ، بهره گیری از روشهای فعال تدریس و بهره گیری از متد ˈنقشه مفهومیˈ را ارائه می نماید.

۵۷۶/۷۵۳۰

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.