مقام ارشد یوفا: پس گرفتن میزبانی از اوکراین ممکن نیست

به گزارش ایرنا بدنبال تشدید اختلافات سیاسی و افزایش تنش های سیاسی و اجتماعی در مورد وضعیت ‘یولیا تیموشنکو’ نخست وزیر سابق و زندانی این کشور، طی روزهای گذشته زمزمه هایی مبنی بر تحریم این مسابقات و یا انتقال میزبانی از اوکراین به کشوری دیگر از جمله آلمان، مطرح شده و بازتاب رسانه ای فراوانی داشته است.

تیموشنکو که به جرم فساد اقتصادی از سوی دادگاه به ۷ سال زندان محکوم شده و از سال گذشته در زندان است، اخیرا با بیان اینکه از بیماری سختی رنج می برد، مقامات اوکراین را به نقض حقوق بشر متهم نموده و ادعا کرده که در زندان با وی بدرفتاری شده و مورد شکنجه و آزار قرار گرفته است.

کشورهای غربی نیز که در شکل دهی انقلاب نارنجی در اوکراین به رهبری تیموشنکو نقش مهمی ایفا کردند، در حمایت از نخست وزیر سابق این کشور، پرونده تشکیل شده برای تیموشنکو و رای صادره درمورد وی را با انگیزه های سیاسی ارزیابی می کنند.

وقوع انفجارهای تروریستی هفته گذشته در اوکراین نیز از جمله عواملی است که نگرانی برخی از مقامات کشورهای اروپایی در مورد امنیت این مسابقات فوتبال را تشدید کرده است.

‘مارتین کالن’،رییس برگزاری مسابقات سازمان فوتبال اروپا (یوفا)، روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه زود دویچه سایتونگ، تاکید کرد: یوفا تحولات اوکراین را لحظه به لحظه زیر نظر دارد، اما در حال حاضر هیچ دلیلی برای تغییر میزبان این مسابقات نمی بیند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که وضع این کشور در روزهای آینده بحرانی و خطرناک شود، این امکان وجود دارد که مسابقات در این کشور انجام نشود.

کالن در این زمینه اظهار داشت: یک احتمال نیز این خواهد بود که درصورت مواجه شدن با چنین شرایطی، برای به تعویق افتادن رقابت ها، فکر و تصمیم گیری کنیم.

مسابقات فوتبال جام قهرمانان اروپا از ۸ ژوئن تا ۱ ژوئیه (۱۹ خرداد تا ۱۱ تیر) بصورت مشترک در لهستان و اوکراین برگزار می شود و طبق برنامه، محل دیدار افتتاحیه در ورشو و میزبان بازی فینال شهر کی یف تعیین شده است.

درحالی که محل استقرار تیم ملی فوتبال آلمان در طول این مسابقات در لهستان خواهد بود، قرار است هر سه دیدار این تیم در مرحله مقدماتی با تیم های فوتبال هلند، دانمارک و پرتغال در اوکراین برگزار شود.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱** ۱۵۱۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۵۱۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.