مقام معظم رهبری با سفر به سنندج بسیاری ار آفت‌ها را برطرف کردند

۲۵م دیماه ،

عضو خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری با سفر خود به سنندج بسیار از آفت‌ها را برطرف کردند؛ باید با موقع شناسی، رفتار متین و پرهیز از انجام کارهایی که لازم نیست، با مذاهب دیگر در دام دشمنان نیفتیم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله مصباح یزدی امروز در دیدار امام جمعه ایرانشهر با اشاره به ضربه سنگین مسلمانان از اختلافات مذهبی در دنیای اسلام، اظهارداشت: اختلافات مذهبی قبل از انقلاب وجود داشته است و ما ضربه اختلافات مذهبی را در کشور چشیده‌ایم.

وی با بیان این که یکی از مزایای مقام معظم رهبری این است که مسائل را به خوبی درک ومدیریت می‌کنند، افزود: ایرانشهر مردم خوبی دارد و علی‌رغم تلاش‌هایی که می‌شود تا میان شیعه و سنی درکشور اختلاف شود، مردم  این شهر نیاز به روشنگری مدبرانه و حکیمانه دارند.

عضو خبرگان رهبری بابیان این که مقام معظم رهبری با سفر خود به سنندج بسیار از آفت‌ها را برطرف کردند، گفت: باید با موقع شناسی و با رفتار متین و پرهیز از انجام کارهایی که لازم نیست با مذاهب دیگر در دام دشمنان نیفتیم.

وی با بیان این که باید سعی کنیم زمینه را برای حقانیت شیعه فراهم کنیم تا آنها با شیعه بیشتر آشنا شوند، تصریح کرد: باید از طرفی هم مواظب باشیم خودمان در آنها هضم نشویم که نمونه آن را ما در کشورهایی نظیر عراق دیده‌ایم کسانی که علاقه به وحدت داشتند ولی متاسفانه یک نوع خود باختگی در جهات مالی و سیاسی پیدا کردند.

رییس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه باید با عمل به  روش اهل بیت(ع) و بزرگان شیعه این مکتب را حفظ کنیم، گفت: جمعیت شیعه‌ای که امروز وجود دارد به خاطر روش و برخورد منطقی و حسن تدبیر  اهل بیت (ع)و علمای شیعه بوده است، اگر آنان از روز اول شمشیر را از رو می‌بستند چیزی از شیعه باقی نمانده بود؛ امروز بهترین نمونه این علما مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به  پیشنهاد‌هایی  از آیت‌الله العظمی بهجت دربارهٔ برخورد با مذاهب دیگر اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت به بنده فرمود وقتی با اهل تسنن مواجه می‌شوی اول از خلافت امیر المومنین (ع) و یا داستان شهادت حضرت زهرا (س)وارد نشوید که اثر نخواهد داشت چرا که آنان موضع گرفته واز راه تعصب وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: فرمودند به عنوان مثال باید  از مذاهب چهارگانه وارد شد و بحث کرد و چنین بیان نمود که شما از کسی تقلید می‌کنید که شاگرد کسی است که ما از او تقلید می‌کنیم و به این نحو آنها مذهب شیعه را در کنار چهار مذهب دیگر می‌پذیرند و این فتح بابی می‌شود تا آنها کتاب‌های ما را مطالعه کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: علمای ما  از زمان شیخ طوسی تا سید شرف الدین، با ارتباط و معاشرت دوستانه‌ای  که با اهل سنت داشتند، بسیار تاثیر گذار بوده وخیلی‌ها در اثر این رفتار شیعه شده‌اند.

آیت‌الله مصباح یزدی بابیان این که در روایات اهل بیت(ع) به شرکت در نماز جماعات، تشییع جنازه و…اهل سنت سفارش شده است، گفت: اخلاق خوب رمز موفقیت بزرگان ما بوده که ما نیز باید از این روش در برخورد با دیگران استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: بعضی از اهل سنت با کشورهای عربی ارتباط دارند که این مسئله باید مورد اهتمام قرار بگیرد؛ اهل سنت نظام اسلامی، حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری را واقعا قبول دارند، چرا که می‌دانند که اگر این انقلاب اسلامی نبود آنها گرفتار کمنیست‌ها می‌شدند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اهل سنت به فرزندان پیامبر(ص) وحضرت زهرا(س) علاقه دارند؛ نماینده خبرگان کردستان که اخیرا مورد ترور قرارگرفت به من گفت کسی که به زریه حضرت زهرا(س) جسارت کند، کافر است.

رییس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: باید بدون تعصب ویژگی‌های نظام اسلامی و مقام معظم رهبری را برای آنها بیان کنیم و نظام جمهوری اسلامی را با نظام‌های عربی مقایسه کنیم که چگونه سران آنها با دشمنان مسلمانان می‌نشینند وشراب می‌خورند وبه مردم خود ظلم می‌کنند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که هر اندازه سعی کنیم شیعیان را با ارزش اسلامی پایبند کنیم بهترین راه برای تبلیغ این مکتب است خاطر نشان کرد: پاسخ شبهات را باید با بیان منطقی داد و درکنار درس‌های سنتی حوزه آموزش‌هایی برای پاسخ به شبهات روز انجام شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.