مقام معظم رهبری: اگر مسئولان دچار خودمحوری، خودشیفتگی و تکبر شوند تودهنی خواهند خورد

به گزارش خبرآنلاین حضرت آیت الله خامنه ای در آغاز سخنانشان با شکرگزاری از اینکه امروز مجددا برای بیعت با امام بزرگوار و بازخوانی سیره و درسهای حضرت امام دور هم جمع شده ایم سخنان خود را در مرقد حضرت امام آغاز کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه بازخوانی سیره و درسهای حضرت امام برای روشن کردن راه آینده و تصحیح مسیرمان است فرمودند:امیرالمونین پدر امت بود و مردم ما ۱۳ رجب را روز پدر می نامند. امام بزرگوار ما نیز در حق این ملت پدری کرد. پدر امت مظهر مهربانی و صلابت شخصیت است.
رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید کردند: امام علاوه بر اینها پدر جنبش اسلامی امروز در دنیای اسلام است.
حضرت آیت الله خامنه ای درباره موضوعی که در سخنرانی امروز تبیین می شود تاکید کردند: یکی از خطوط اصلی در سیره و منش امام دمیدن روح عزت ملی در کالبد کشور است.
ایشان در تبیین معنای عزت گفتند :‌عزت به معنای ساخت مستحکم درونی یک فرد و یک جامعه است که او را در مقابله با دشمن در مقابله با موانع دارای اقتدار می کند و بر چالش ها او را غلبه می بخشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه این حرکت عظیم امام عزت ملی را در کشور ما و ملت ما زنده کرد اظهار داشتند: این یک بحث متکی به واقعیت جامعه است؛ یکی بحث صرفا ذهنی نیست.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امام در طول حیات خود چه در حوزه علم و تدریس، چه در حوزه مدیریت و حاکمیت مصداق« و توکل علی العزیز الرحیم» بود؛ اینطور کارهای بزرگ که همه میگفتند نشدنی است با طلوع امام شدنی شد.
ایشان با تاکید بر اینکه باید در تاریخ تعمق کرد و درس گرفت یادآورشدند: ملت ایران در ۲۰۰ سال اخیر دوران تاریک ذلت را گذراندیم. در حوزه سیاست ملتی منزوی بودیم و در فعل و انفعالات جهان تاثیری نداشتیم. در حوزه اقتصاد روز به روز به سمت انحطاط پیش می رفتیم و هیچ حرفی در حوزه علم نداشتیم.
مقام معظم رهبری با اشاره به قراردادهای ننگین در دویست سال اخیر و قراردادهای۱۲۹۹ و ۱۹۱۹ افزودند: در زمینه حفظ تمامیت ارضی کشور وضع خجالت باری را تجربه کردیم. در همین دوره ۲۰۰ ساله است که با معاهده ذلت بار ترکمنچای بخشهایی از قفقاز از کشورمان جدا شد و بوشهر را جدا کردند. کشوری در قزوین اردو زد و تهران را تهدید کرد.
ایشان با اشاره به نشست سران متفقین در تهران بدون کسب اجازه از دولت ایران و ملاقات خفت بار محمدرضا پهلوی با چرچیل، روزولت و استالین افزودند: در تهران سران سه کشور بدون اینکه از دولت مرکزی بخواهند و اجازه بگیرند در تهران جلسه تشکیل دادند.
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه «انقلاب کبیر اسلامی ورق را برگرداند» تصریح کردند: همت امام بر این گذاشته شد که عزت ملی را برگرداند. فرهنگ ما می توانیم که امام به دهان مردم انداخت و به باور رساند بر اساس قرآن است. خود امام جلو افتاد و رهبری کرد. همت ها در مردم زنده شد و حضور مردم در صحنه زمینه جلب رحمت الهی شد.
رهبر انقلاب با اشاره به اینکه در ادبیات امام احیای درونی مورد توجه است و باید در این مسیر مستمر و ادامه دار حرکت کنیم اظهارداشتند: ملت باید با عوامل ایستا مقابله کند. اگر بخواهیم دچار رکود، ذلت و عقب گرد و وضع دوزخی قبل از انقلاب نشویم باید دائم پیشرفت کنیم. باید این ساخت مستحکم به سوی پیشرفت باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه این دهه به نام پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است افزودند: امام با حرکت خود ما را در این جاده قرار داد و هرگونه توقف در این جاده ما را به عقب گرد می کشاند. ملتی که از حقیقت عزت برخودار شده است اگر ایستادگی نکند و پیش نرود دوباره سختی و برزخ گذشته رخ می دهد.
مقام معظم رهبری ضمن برشمردن مصادیق پیشرفت ملت ایران تصریح کردند: روزی که دنیا در دست شرق و غرب بود ایران توانست بر آنها غلبه کند و امروز که به ظاهر در دست غرب گمراه است ملت ایران توانسته بر غرب گمراه پیروز شود.
ایشان افزودند: ملت ایران از لحاظ قدرت سیاسی و حضور در فعل و انفعالات منطقه خود و جهان از قبل از انقلاب قوی تر است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات یکی از روسای جعلی رژیم صهیونیستی گفتند: اعتراف می کند که امروز یک نیروی قدرتمندی وجود دارد که بر خلاف خواست ما حرکت می کند و ایران رهبری این قدرت را به دست گرفته است. این سیاست‌مدار درمانده و حیرت زده اعتراف می کند پشت مرزهای ما خمینی خیمه زده است.
ایشان افزودند: یک سیاست‌مدار کهنه کار امریکایی هم در جلسه ای امریکای ۲۰۰۱ میلادی را با امریکای ۲۰۱۱ مقایسه می کند و می گوید کدام دیوانه ای ما را به این وضع رقت بار تبدیل کرده است. او می گوید دامن زننده به این وضعیت ایران است. معنای این جملات این است که امروز ملت ایران با حضور، استقامت و صلابت خود بر حوادث مهم جهان و منطقه تاثیر گذاشته است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حجم خدمات عمرانی در گوشه و کنار کشور به عنوان یکی از شاخص های مهم پیشرفت روز به روز بیشتر می شود افزودند: پیچیده ترین طرح ها و سازه های مهندسی، کارخانه های فولاد و .. ساخته شده به دست جوانان انقلاب است. امروز هیچ نیاز و احتیاجی به متخصصین خارجی نداریم. شتاب علمی کشور ۱۱ برابر متوسط دنیا است. تحریمهایی که انجام گرفت بزرگ ترن کمک را به کشور کرد.
رهبر انقلاب با بیان اینکه یکی از دستآوردها مردمسالاری دینی است یادآور شدند: ۹ دوره مجلس شورای اسلامی در طول ۳۳ سال بدون یک روز تاخیر برگزار شده است وحوادث نتوانسته است یک روز انتخابات با تاخیر برگزار شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: محافل سیاسی و رسانه ای دنیا از خطر ایران هسته ای دم می زنند. اینها دروغ و فریب است. آنچه از آن می ترسند و باید هم بترسند ایران هسته ای نیست، ایران اسلامی است که ارکان استکبار را به لرزه درآورده است.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن یادآوری دست آوردهای انقلاب اسلامی افزودند: ما رکورد زدیم اما اگر دلمان را به آنچه تا کنون به دست آورده ایم خوش کنیم شکست خواهیم خورد؛ اگر دچار غرور، عجب و خودشیفتگی شویم به زمین خواهیم خورد. اگر ما مسئولان کشور دچار خود محوری، تکبر و خودشگفتی بشویم، تودهنی خواهیم خورد. دنیا و سنت الهی اینگونه است.
حضرت آیت الله خامنه ای در این بخش از سخنانشان خطاب به مسئولان تصریح کردند: دنبال کسب محبوبیت نباشیم. دنبال پرداخت به اشرافیت و تجملات نباشیم. توقف ممنوع است.خودشیفتگی و غفلت و لذت جویی و به فکر جمع کردن زخارف دنیا بودن برای مسئولین ممنوع است. با این ممنوعیت ها است که می توانیم به قله برسیم. داریم در دامنه حرکت می کنیم و هنوز به قله نرسیده ایم وآن روزی که ملت ایران به قله برسد معارضه های خباثت آلود پایان می یابد.
مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان، علما و کسانی که توانایی تاثیرگذاری بر مردم دارند نیز فرمودند: باید حرکت به سمت پیشرفت را ادامه بدهیم. در زمینه اخلاق و معنویت باید خودمان را اصلاح و تهذیب کنیم و در صدد رفع عیوب بر بیاییم. اگر این موانع را رافع کنیم تحریم اثری ندارد. تنها اثر تحریم های یک و چند جانبه ین است که نفرت ملت ما از غرب بیشتر می شود.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.