مقام معظم رهبری: دولت سوریه هرگونه بهانه را از مخالفان بگیرد و اصلاحات سیاسی را ادامه دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر سوریه وهیأت همراه، عامل اصلی و پشت پرده قضایای دردآور سوریه را امریکا و رژیم صهیونیستی دانستند و تأکید کردند: جنبش عدم تعهد قطعاً بیش از امریکا، ناتو و برخی کشورهای اروپایی، حق ورود سیاسی به مسائل سوریه را دارد.

ایشان ادامه وضعیت کنونی سوریه و کشتار مردم این کشور را غیرقابل قبول خواندند و افزودند: مقصر اصلی در قضایای سوریه کسانی هستند که زمینه ارسال سیل گونه سلاح به داخل سوریه و حمایت مالی از گروه​های بی مسئولیت را بوجود آورده اند.

رهبر انقلاب اسلامی، ‌دادن سلاح به گروه​های مخالف در هر کشوری و حمایت مالی و تبلیغاتی از آنها را زمینه ساز بوجود آمدن شرایطی همچون سوریه دانستند و تأکید کردند: اگر امروز به مخالفان سیاستهای دولتهای اروپایی نیز که اقدام به برپایی تظاهرات می کنند، پول و سلاح داده شود، قطعاً وضعیت کنونی سوریه در این کشورها نیز بوجود خواهد آمد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دولت سوریه، در قضایای کنونی مورد ظلم واقع شده است، افزودند: دولت سوریه باید ضمن گرفتن هرگونه بهانه از مخالفان و بهانه جویان و ادامه اصلاحات سیاسی، واقعیت شرایط و پشت پرده توطئه در سوریه را برای افکار عمومی ملتهای عرب تشریح و افشاء کند.

در این دیدار وائل نادر الحلقی نخست وزیر سوریه ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ سلام آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه، گزارشی از آخرین وضعیت این کشور ارائه کرد.

وی با تأکید بر لزوم فعال شدن جنبش عدم تعهد در موضوع سوریه گفت: دولت سوریه مصمم به مقابله با گروههای تروریستی و پاکسازی مناطق مختلف از این گروهها و همزمان ادامه اصلاحات سیاسی و گفتگوهای ملی است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.