مقام های اصلی مسوول مبارزه با فساد در فیفا هفته آینده معرفی می شوند

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از شهر ‘برن’ سوییس ، این در حالیست که در ابتدا قرار بود این تصمیم در ماه مه (اردیبهشت) گرفته شود.

در بیانیه فدراسیون بین المللی فوتبال آمده است: کمیته اجرایی ‘فیفا’ در روز ۱۷ ماه ژوییه (۲۷ تیر ماه) نشست ویژه ای برای تایید نامزدی رییسان دو دفتر کمیته اخلاق برگزار خواهد کرد. ‘فیفا’ اخیرا در این کمیته اصلاحاتی ایجاد کرده است.

در این نشست همچنین تصمیم اخیر ‘فیفا’ برای صدور مجوز برای شرکت یک تیم به نمایندگی از کشور کوزوو در مسابقات دوستانه بین المللی بررسی خواهد شد.

کوزوو قبلا استانی متعلق به صربستان بوده است.

کنگره ‘فیفا’ اخیرا تصمیمی را برای جدایی کمیته اخلاق تصویب کرد که در دو سال گذشته مسوول تحقیق در باره چند پرونده فساد بوده است. این پرونده ها با رقابت برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ و انتحابات ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال در سال گذشته ارتباط داشته اند.

گرچه کمیته اخلاق، شماری از مقام های بلندپایه از جمله ‘محمد بن همام’ نامزد ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال را که برای ابد اخراج شد، محروم کرده است، با این حال از این کمیته به دلیل نداشتن ابتکار عمل و تنها اقدام در پی گزارش های رسانه ها انتقاد شده است.

انتظار می رود ‘لوییس مورنو – اوکامپو’ دادستان ارشد بین المللی که به دلیل تحت پیگرد قرار دادن جنایتکاران جنگی به خوبی شناخته شده است، به عنوان رییس دفتر، مسوول تحقیق در باره پرونده ها معرفی شود.

یک دفتر دیگر نیز مسوول قضاوت در باره پرونده ها و صدور حکم محرومیت ها خواهد بود.

رییس پیشنهاد شده از سوی کمیته مستقل اداری فیفا از پذیرش این پیشنهاد به دلیل بیماری در ماه مه خودداری کرد و روند اصلاحات را به تاخیر انداخت.

فیفا افزود: اعضای این دو دفتر نیز در روز سه شنبه هفته آینده تایید خواهند شد.

با این حال، اصلاحات بیشتر پیشنهاد شده به وسیله کمیته اداری به ریاست پروفسور ‘مارک پیث’ از موسسه اداری باسل، به کنگره بعدی ‘فیفا’ ارایه خواهد شد که در ماه مه ۲۰۲۴ تشکیل خواهد شد.

این اصلاحات شامل در نظر گرفتن محدودیت هایی برای دوره مسوولیت رییس و اعضای کمیته اجرایی فیفا خواهد بود که محدود به دو دوره چهار ساله خواهد شد.

فدراسیون بین المللی فوتبال در ماه مه در باره کشور کوزوو اعلام کرد: به تیم ملی این کشور، اجازه شرکت در مسابقات دوستانه را خواهد داد اما این تصمیم موجب ناخشنودی ‘یوفا’، نهاد اداره کننده فوتبال اروپا و همچنین فدراسیون فوتبال صربستان خواهد شد.

مترجمام. ورزشی. ** ۱۴۸۶ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۴۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.