مقاومت بعضی واردکنندگان در برابر کاهش قیمت خودرو

۲۰ آبان ،

یک کارشناس صنعت خودرو از مقاومت واردکنندگان در برابر کاهش قیمت‌ خودروهای وارداتی خبر داد.

مصطفی ممقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طی سه هفته اخیر قیمت خودروهای وارداتی تحت تاثیر کاهش نرخ ارز نزولی شده بود.

وی با بیان این که در این میان اعلام خبر توقف ثبت سفارش واردات خودرو در هفته قبل، روند کاهشی قیمت‌ خودروهای وارداتی را متوقف کرد، خاطرنشان کرد: بعضی واردکنندگان از این خبر سوءاستفاده کرده و درصدد القای کمبود خودروهای وارداتی در بازار می باشند تا بتوانند قیمت‌ها را افزایش دهند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این در حالی است که پیش از متوقف شدن ثبت سفارش، تعداد بسیاری ثبت سفارش واردات صورت گرفته و خودروهای مربوطه نیز تا پایان سال وارد کشور خواهد شد به همین سبب تا یک سال آینده هیچ‌گونه کمبودی در بازار خودروهای وارداتی نخواهیم داشت.

ممقانی افزود: بنابراین با توجه به رشد حبابگونه قیمت خودروهای وارداتی و همچنین متناسب با کاهش نرخ ارز، قیمت این محصولات حداقل باید ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به نرخ‌های فعلی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود در حال حاضر بعضی واردکنندگان در برابر کاهش قیمت خودروهای وارداتی مقاومت می‌کنند. در این شرایط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید در جهت تنظیم بازار وارد عمل شده و واردکنندگان را ملزم به عرضه محصولات به قیمت‌های مصوب کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.