مقاوم‌سازی ۴۵ درصد از مسکن روستایی در ۷ سال اخیر

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل صومعلو در چهارمین همایش مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه ۴ میلیون و ۳۶۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت است، گفت: احداث یک میلیون و ۸۶۰ هزار واحد مسکن روستایی از ابتدای دولت نهم در دستور کار قرار گرفته است که یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحد آن به بهره ‌برداری رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر شهری در حال ساخت است که ۷۰ درصد آنها به مرحله اسکلت رسیده است و در مجموع ۵۲ درصد واحدها ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه صنعتی سازی در کشورهای دیگر، اظهار داشت: طرح مسکن مهر زمینه‌ ای را برای نهادینه کردن صنعتی سازی ساختمان و اعمال مقررات ملی ساختمان فراهم کرد.

صومعلو تصریح کرد: به منظور اجرای ماده ۳۳ مقررات ملی ساختمان حدود یکسال است که مقدمات اجرایی آن آماده می‌شود و به زودی ماده ۳۳ به مرحله اجرا می رسد و نگرانی ها از گود ‌برداری‌‌ها و ریزش ساختمان‌های مجاور برطرف می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به منظور ترویج رعایت مقررات ملی ساختمان و فرهنگ سازی در این زمینه همکاری لازم از طریق صدا و سیما در حال انجام است، گفت: برای بومی سازی مقررات ملی ساختمان دبیرخانه‌ای در استان گلستان تشکیل شده است که این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، افزود: تاکنون ۹ مبحث مقررات ملی ساختمان بروز رسانی شده است و امیدواریم تا پایان سال تمامی مباحث ۲۰ ‌گانه به همراه مبحث ۲۱ که مربوط به پدافند غیر عامل است ارائه شود.

صومعلو تاکید کرد: با توجه به اینکه در سه سال اخیر موضوع کنترل بازرسی کمرنگ شده است در نظر داریم این شرکت‌ها تشکیل شود و با مساعدت وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی جان بگیرد.

وی تصریح کرد: میزان استفاده از مصالح استاندارد از نمره ۶۰ به ۸۰ افزایش یافته است و در حال حاضر استفاده از مصالح استاندارد حدود ۷۰ درصد است که به نظر می رسد این موضوع باید تقویت شود. وی افزود: در کشور ما ۲ نوع نظام اجرایی فنی و مهندسی وجود دارد که باید با هماهنگی لازم یکی شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.