مقایسه‌ اختلاف قیمت مسکن بین سال ۹۸ و ۹۹ در تهران

ستون امروز نبض بازار به مقایسه قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در  تهران بین سال‌های ۹۸ و ۹۹ پرداخته که به شرح زیر است.

ممتازنیوز: شواهد در بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش توسط جداول نشان می‌دهد که بازار مسکن در شمال تهران (منطقه یک) طی یک سال گذشته بالاترین نوسان در منحنی قیمت فروش را به خود اختصاص داده است.

 همانطور که مشخص است یک واحد مسکونی ۱۰۰ متر نوساز در زعفرانیه در سال ۸۹ متری ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان به بازار فروش عرضه شده بود اما مشابه این واحد مسکونی با متراژ ۱۰۰ متر مربع در حال حاضر متری ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان ( بیش از ۲٫۵ برابر) قیمت گذاری شده است.

از سوی دیگر جداول قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بیانگر این مساله است که بعد از مناطق شمالی تهران، محله‌های واقع در شمال غربی تهران دچار تغییرات چشمگیر قیمتی شده‌اند.

در محله شهرک غرب واحدی نوساز به متراژ ۹۰ متر مربع در سال ۹۸، متری ۱۵ میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده بود اما اکنون چنین واحدی، متری ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان به خریدار تحویل داده می‌شود.

همچنین با توجه به قیمت‌های جدید فروش در بازار مسکن و قیمت‌های فروشی مربوط به سال ۹۸ می‌توان به این امر پی برد که قیمت هایی که تفاضل آنها کمتر از ۲ برابر است مربوط به واحدهای چند سال ساخت است.

طی دو سال قبل واحدهای چند سال ساخت نسبت به واحدهای نوساز کمتر دچار رشد قیمت شده‌اند که البته این مساله امری بدیهی است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.