مقایسه تعرفه خدمات همراه اول،‌ایرانسل، رایتل و تالیا

مقایسه تعرفه خدمات همراه اول،‌ایرانسل، رایتل و تالیا

این که تماس از طریق کدام اپراتور ارزان‌تر است و یا کدام اپراتور بیشترین تخفیف را برای مشترکین خود در نظر می‌گیرد، ممکن است سوالاتی باشند که مشترکان سه اپراتور تلفن همراه از ارائه‌کنندگان سرویس‌ها داشته و انتظار دارند به ازای پرداخت هزینه‌، سرویس‌های مناسبی هم تحویل بگیرند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش نگاهی داریم به این که هریک از این اپراتورهای تلفن در کشور سرویس‌های مکالمه خود را با چه قیمت‌هایی ارائه می‌دهند.

طبق اعلام، تعرفه سیم‌کارت دائمی همراه اول در ساعت غیر اوج مصرف ۳۵۸ ریال در هر دقیقه و در ساعات اوج مصرف ۴۴۷ ریال در دقیقه در محدوده تماس شهری در نظر گرفته شده است.

تعرفه مکالمات سیم کارت همراه اول در ساعات اوج مصرف هم ۷۶۰ ریال در هر دقیقه و ۵۳۶ ریال برای ساعات غیر اوج مصرف در محدوده تماس بین شهری اعلام شده است. اما در مکالمات همراه اول با ایرانسل در ساعات غیر اوج مصرف ۶۲۵ ریال در هر دقیقه و در ساعات اوج مصرف نیز همین مبلغ در نظر گرفته شده است.

برای تعرفه مکالمات همراه اول با تالیا در ساعات غیر اوج مصرف ۳۵۸ ریال در هر دقیقه و ۴۴۷ ریال در هر دقیقه برای ساعات اوج مصرف در نظر گرفته شده است. ساعات اوج مصرف از ساعت ۸ الی ۲۱ در نظر گرفته شده و ساعت غیر اوج مصرف از ساعت ۲۱ الی ۸ همچنین جمعه و روزهای تعطیل محاسبه می‌شود.

همراه اول اعلام کرده مکالمات شهری شامل مکالمات عادی مشترک است که تماس از شهر مبداء‌ با تلفن همراه با ثابت خط دیگر در همان شهر مبداء محاسبه خواهد شد. همچنین مکالمات بین‌شهری در صورتی است که مکالمه میان دو شهر متفاوت برقرار شود اعم ازاین که مشترک از شهر مبدا‌ء با شهرستان دیگری ارتباط برقرار کند یا مشترک در شهر دیگری مستقر باشد و یا شهر مبداء یا سایر شهرها ارتباط برقرار کند. همراه اول تعرفه مکالمات خارجی برای کشورهای مقصد را اعلام کرده است.

تعرفه مکالمات مشترکین اعتباری همراه اول

تعرفه مکالمات مشترکان اعتباری همراه اول در ساعات غیر اوج ۵۳۷ ریال در دقیقه و در ساعات اوج مصرفی ۶۷۱ ریال در دقیقه برای محدوه تماس استانی، تعرفه مکالمه بین استانی ۸۰۴ ریال در دقیقه برای ساعات غیر اوج مصرف و برای ساعات اوج مصرف ۱۱۴۰ ریال در دقیقه محاسبه خواهد شد.

تعرفه تماس با اپراتور دوم (ایرانسل)، در ساعات غیر اوج مصرف ۹۳۵ ریال در هر دقیقه و برای ساعات اوج مصرف ۹۳۵ ریال در هر دقیقه در نظر گرفته شده است.

تعرفه مکالمه با تالیا نیز در ساعات غیر اوج مصرف ۵۳۷ ریال در دقیقه و در ساعات اوج مصرفی ۶۷۱ ریال در دقیقه محاسبه می‌شود. هزینه تماس با شبکه ایرانسل برای مشترکان سیم کارتهای اعتباری همراه اول دقیقه‌ای ۹۳۵ ریال و هزینه تماس با تالیا مشابه تماس استانی است.

تعرفه مکالمات اپراتور دوم تلفن همراه

اپراتور دوم تلفن همراه در تعریف تعرفه‌های خود اعلام کرده است که از تاریخ ۱۳۸۶/۸/۳۰ طرح تعرفه “دقیقه‌ای” دیگر ارائه نشده و بنابراین تمامی مشترکین ایرانسل به طور خودکار در سیستم صورتحساب به طرح تعرفه “ثانیه‌ای” منتقل شدند.

ایرانسل اعلام کرده است: مشترکین می توانند به دلخواه خود، هر یک از دیگر طرح‌های تعرفه موجود (آبی، قرمز، طلایی و طلایی) را انتخاب کنند. این اپراتور تعرفه‌های خود را در سه طرح دائمی، اعتباری و پیام‌رسان اعلام کرد.

اما در طرح دائمی، اشتراک ماهانه ۷۵۰۰ریال و سپرده رومینگ مبلغ ۲ میلیون ریال بود که این مبلغ طبق قوانین مربوطه قابل بازگشت است. در این طرح تماس از ام‌تی‌ان ایرانسل به ام‌تی‌ان ایرانسل ۸٫۳۲ ریال در ثانیه و ۴۹۹ ریال در دقیقه، همچنین تماس از ام‌تی‌ان ایرانسل به سایر خطوط داخل کشور ۱۰٫۴۲ ریال در ثانیه و ۶۲۵ریال در دقیقه محاسبه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درطرح اعتباری تماس از ام‌تی‌ان ایرانسل به ام‌تی‌ان ایرانسل ۱۰٫۳۳ ریال در ثانیه و ۶۲۰ ریال در دقیقه و تماس از ام‌تی‌ان ایرانسل به سایر خطوط داخل کشور ۱۴٫۲ ریال در ثانیه و ۸۲۵ ریال در دقیقه محاسبه می‌شود.

همچنین در طرح اعتباری تماس با خدمات مشترکین از خط ایرانسل با شماره ۷۰۰ تماس گرفته و شماره صفر را وارد کنید، ۶۲۰ ریال معادل یک دقیقه تماس، صرف نظر از مدت مکالمه محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، طرح پیام‌رسان ایرانسل برای انتقال صدای زنگ و پیام تصویری از طریق پیام کوتاه معادل ۳ یا ۴ پیام کوتاه بسته به حجم پیام ارسالی و برای ارسال پیام کوتاه فارسی ۱۰۰ریال و همچنین ارسال پیام کوتاه لاتین ۱۰۰ ریال تعیین شده است.

ارسال پیام کوتاه در خارج از کشور، برای منطقه ۱ (کلیه کشورهای جهان به غیر از آنهایی که در محدوده‌های ۲ و ۳ مشخص شدند) ۱٫۵۰۰ ریال، منطقه ۲ کشورهای ویتنام ، کوبا ، سورینام، گویان فرانسوی، رییونیون، آتتیل فرانسوی، جزایر والیس و فورتونا ۱۰۰۰ ریال و منطقه ۳ که تنها کشور افغانستان را در بر می‌گیرد ۱۰۰۰ ریال محاسبه می‌شود. همچنین ارسال پیام تصویری MMS تا سقف ۳۰۰ کیلوبایت به سایر مشترکین ام‌ تی ان ایرانسل یا به نشانی پست الکترونیکی ۳۲۰ ریال محاسبه می‌شود.

در طرح پیام رسان ارسال و دریافت دیتا از طریق GPRS ، WAP و مرورگر اینترنت از طریق پورت سریال ،کارت دیتا Infra-red .pcmci/usbt سه ریال در ساعات اوج مصرف و یک ریال در ساعات کاهش مصرف تعیین شده است.

تعرفه مکالمات اپراتور سوم تلفن همراه

سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه صوتی تلفن همراه با مشترکین سایر شبکه‌های تلفن همراه و ثابت برای سیم کارت دائمی ۶٢۵ ریال تعیین شده است.همچنین سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه صوتی مشترکین اپراتورهای تلفن ثابت و مشترکین دارای سیم کارت دائمی تلفن همراه سایر اپراتورهای تلفن همراه با مشترکین تلفن همراه این شبکه ۶٢۵ ریال، سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه تصویری تلفن همراه به همراه در داخل شبکه برای سیم کارت دائمی ١۵٩٩ ریال، تعرفه دسترسی به شبکه اینترنت برای سیم کارت دائمی به ازای هر کیلو بایت٠ ریال و برابر مفاد پروانه تعرفه خدمات سیم کارت اعتباری تلفن همراه حداکثر می‌تواند ۵٠ درصد بالاتر از تعرفه خدمات سیم کارت دائمی است.

تعرفه مکالمه با سیم‌کارت تالیا

تعرفه تماس‌های داخلی سیم‌کارت‌های تالیا برای مکالمه شهری در ساعات پرترافیک شبکه (۸ تا ۲۱) ۶۷۰ ریال برای هر دقیقه و در ساعات کم ترافیک شبکه۲۱ الی ۸ و جمعه‌ها و ایام تعطیل ۵۳۶ ریال برای هر دقیقه اعلام شده است.

هزینه مکالمه بین شهری در ساعات پرترافیک ۱۱۳۹ ریال برای هر دقیقه و در ساعات کم ترافیک ۸۰۴ ریال برای هر دقیقه در نظر گرفته شده است. تعرفه سرویس پیام کوتاه برای هر پیام در ساعات پرترافیک و کم ترافیک ۱۶۰ ریال در نظر گرفته شده است. برای سرویس پیام صوتی در ساعات پر ترافیک ۶۷۰ ریال در هر دقیقه و در ساعات کم ترافیک ۵۳۶ ریال در هر دقیقه در نظر گرفته شده است.

تعرفه تماس‌های بین‌المللی برای کلیه کشورها به جز کشورهای ذکر شده در ساعات پرترافیک شبکه ۳۰۳۳ ریال در هر دقیقه و در ساعات کم ترافیک ۲۸۹۹ ریال در هر دقیقه محاسبه می‌شود.

ساعات پر ترافیک ۸ الی ۲۱ همان روز، ساعات کم ترافیک ۲۱ الی ۸ اعلام شده است. تالیا مکالمات شهری را این گونه بیان کرده است که مکالمات شهری مکالماتی است که تماس از شهر مبدا با تلفن همراه یا خطوط تلفن ثابت در همان شهر برقرار شود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.