مقایسه کامل بین “آی پد ایر” و “گلکسی نوت ۱۰٫۱” + تصاویر

اردیبهشت ۱۴۰۳

هر دو تبلت گلکسی نوت ۱۰٫۱ و آی پد ایر از بهترین رایانه های لوحی دنیا می باشند.اگر قصد دارید تا از شباهت ها و تفاوت های این دو تبلت آگاه شوید،با اورژانس IT همراه باشید.

به گزارش اورژانس IT ممتاز نیوز،اگر قصد خرید یک تبلت با نمایشگر ۹٫۷ ایا ۱۰ اینچی دارید از بهترین و البته گرانقیمت ترین گزینه ها برای شما آی پد ایر و گلکسی نوت ۱۰٫۱ می باشند.اگر قصد دارید تا از شباهت ها و تفاوت های این دو تبلت آگاه شوید،با اورژانس IT همراه باشید.

طراحی :

گلکسی نوت ۱۰٫۱ نسخه ۲۰۲۴ طراحی سنتی خود را حفظ کرده وبدنه آن از جنس پلاستیک فشرده می باشد.ابعاد گلکسی نوت برابر ۹٫۵۷ در ۶٫۷۵ در ۰٫۳۱ اینچ می باشد و این تبلت ۵۴۷ گرم وزن دارد.

اما ابعاد تبلت آی پد ایر ۹٫۴۵ در ۶٫۶۷ در ۰٫۳۰ اینچ می باشد.همچنین بدنه این تبلت فلزی بوده و ۴۷۸ گرم وزن دارد.با این تفاسیر حمل آی پد ایر و کار با آن و روی دست نگه داشتن این تبلت آسان تر است.روی بدنه گلکسی نوت ۳ شکاف میکرو اس دی برای افزایش حافظه وجود دارد که این امکان در آی پد ایر نیست.

درگاه سیمکارت آی پد ایر از سیمکارت با اندازه نانو و درگاه سیمکارت گلکسی نوت ۱۰٫۱ از سیمکارت میکرو پشتیبانی می کند.

نمایشگر :

در مورد نمایشگر باید بگوییم که اندازه آن در آی پد ایر ۹٫۷ اینچ بوده و اندازه نمایشگر گلکسی نوت ۱۰٫۱ برابر ۱۰٫۱ اینچ می باشد.در خصوص کیفیت نیز گلکسی نوت ۱۰٫۱ کمی جلوتر از آی پد ایر می باشد.رزولوشن نمایشگر گلکسی نوت ۱۰٫۱ برابر ۲۵۰۰ در ۱۶۰۰ می باشد که تراکم پیکسل نمایشگر در هر اینچ را به عدد ۲۹۹ می رساند.

رزولوشن نمایشگر آی پد ایر ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ می باشد و تراکم پیکسل آن ۲۶۴ است.

 سخت افزار :

بررسی سخت افزار را با بررسی قلب تپنده هر دو تبلت یعنی پردازشگر آن ها آغاز می کنیم.

پردازشگری که در آی پد ایر قرار گرفته تازهترین پردازشگر تولید شده توسط اپل با نام A7 می باشد که مصرف انرژی آن بسیار پایین است و بر پایه پردازنده های ۶۴ بیتی ساخته شده است.این پردازشگر دو هسته ای با سرعت ۱٫۴ گیگاهرتز کار می کند.

اما گلکسی نوت ۱۰٫۱ دارای پردازشگر چهار هسته ای اسنپدراگون ۸۰۰ با سرعت ۲٫۳ گیگاهرتز می باشد.

ظرفیت حافظه رم در آی پد ایر یک گیگابایت و در گلکسی نوت ۱۰٫۱ سه گیگابایت می باشد.همچنین حافظه داخلی آی پد ایر بین ۱۶ تا ۶۴ گیگابایت بسته به انتخاب کاربر متغیر است و این تبلت فاقد شکاف میکرو اس دی برای ارتقا حافظه می باشد.

نرم افزار :

سیستم عامل های هر دو تبلت بسیار متفاوت می باشد.آی پد ایر با سیستم عامل آی او اس اپل نسخه هفت کار می کند در حالی که سیستم عامل گلکسی نوت ۱۰٫۱ اندروید می باشد.البته هر دو سیستم عامل مزایا و معایب خاص خود را دارند که بسته به انتخاب و سلیقه کاربر انتخاب می شوند.

دوربین :

هر دو تبلت دارای دوربین خوبی می باشند.اما گلکسی نوت در مورد دوربین آی پد ایر را پشت سر گذاشته است.دوربین آی پد ایر ۵ مگاپیکسلی بوده و فاقد فلاش می باشد اما با کیفیت فول اچ دی فیلم برداری می کند.دوربین گلکسی نوت ۱۰٫۱ هشت مگاپیکسلی است و همانند دوربین آی پد با کیفیت فول اچ دی فیلم برداری می کند.

ارتباطات :

در مورد ارتباطات باید بگوییم که هر دو تبلت مشابه هم می باشند.هر دو با نسل دوم،سوم و چهارم تلفن های همراه سازگاری دارند.همچنین بلتوث نسخه ۴ روی هر دو تبلت نصب شده و قابلیت اتصال به شبکه های بی سیم پر سرعت در هر دو وجود دارد.

باتری :

در کمال ناباوری آی پد ایر با اینکه باریک تر از گلکسی نوت ۱۰٫۱ می باشد دارای باتری قوی تر است.ظرفیت باتری آی پد ایر ۸۸۲۰ میلی آمپر بوده و ظرفیت باتری گلکسی نوت ۱۰٫۱  ۸۲۲۰ میلی آمپر می باشد./ش

گزارش از علیرضا شیرزاد

شما کدامیک را انتخاب می کنید؟


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.