مقایسه گلکسی اس ۴ با اچ تی سی وان و آی‌فون ۵

۱فروردین ۱۳،

 

با نمایش فنی گلکسی اس ۴، بازار مقایسه‌های فنی بین گوشی‌ها آغاز شده تا کاربران قبل از خرید دستگاه مورد نظرشان، تصمیمی درست بگیرند.
به گزارش خبر آنلاین در اینجا مقایسه بین سه دستگاه گلکسی اس ۴ سامسونگ با اچ تی سی وان که هر دو هنوز به‌دست مصرف کننده نرسیده اند، با آی‌فون ۵ انجام می‌دهیم: 
 
از لحاظ قیمتی بر اساس کمپانی مخابراتی عرضه کننده آی‌فون گران‌تر از اچ تی سی است اما چون هنوز پیشنهاد عرضه اس ۴ مطرح نشده می‌توان گفت آی‌فون ۵ فعلا گران‌ترین است. نمایشگر اس ۴ پنج اینچی بوده و اچ تی سی وان ۷/۴ و آی‌فون ۴ اینچی و البته فناوری رتینا که تصویر بهتری را می‌دهد. پردازنده‌های چهار هسته ای اچ تی سی و گلکسی اس‌4 بالاتر از دو هسته ای اپل است. جنس بدنه اس‌4 پلاستیکی بوده ولی اچ تی سی و آی‌فون آلومینیوم و شیشه است. 
 
دوربین جلوی گلکسی قوی‌تر است که ۲ مگاپیکسلی است. همین‌طور دوربین اصلی گلکسی اس ۴ سیزده مگاپیکسلی است، ولی اچ تی سی ۴ و اپل نیز ۸ مگاپیکسلی است. از لحاظ ضبط ویدئویی هر سه ۱۰۸۰ بوده و ۳۰ فریم در ثانیه رکورد می‌کنند. وای‌فای‌اچ‌تی‌سی و گلکسی اس ۴ ، استانداردهای بیشتری را پشتیبانی می‌کند. هر سه صدای دستیار دارند که به جرات می‌توان گفت سیری اپل یک سر و گردن بالاتر از بقیه است. در بین سه گوشی فقط گلکسی اس شارژر بی سیم دارد. 
 
باتری لایف گلکسی هر چند ظاهرا ۲۶۰۰mAH است اما هنوز نیامده تا در مورد آن قضاوت کرد. ولی آی‌فون ۵ باتری معرکه‌ای دارد. آی‌فون با ۱۱۲ گرم وزن سبک تر از بقیه است. از لحاظ اندازه یکی چاق و یکی لاغر و قد دراز است اما آی‌فون ۵ از بقیه کوتاه‌تر است. در مجموع باید منتظر شد تا در عمل سامسونگ و اچ تی سی را دید و تست کرده تا بعدا قضاوت کنیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.