مقتدایی مطرح کرد:معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض شهرداری مشروط به توسعه زیرساخت‌هاست

خبرگزاری آریا – سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طرح مجدد بحث معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض شهرداری، گفت:باید مشخص شود استثنا کردن چنین مراکزی با این گستردگی و وسعتی که در سطح کشور دارند، آیا به توسعه زیر ساخت‌ها از قبیل آب، برق وگاز در کشور کمک خواهد کرد؟
به گزارش خبرگزاری آریا ، عباس مقتدایی خوراسگانی با اشاره به طرح مجدد بحث معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض شهرداری و همچنین معافیت پرداخت هزینه آب، ‌برق و گاز، تصریح کرد: چنین طرح‌هایی درباره خیرین مدرسه ساز مطرح بوده نه مراکز آموزش عالی.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مخالفت در این ارتباط، ادامه داد: البته باید استدالال‌های وزارت علوم را در این ارتباط جویا شویم تا در یک فضای منطقی به بررسی این مساله بپردازیم.
وی افزود: باید مشخص شود استثنا کردن چنین مراکزی با این گستردگی و وسعتی که در سطح کشور دارند، آیا به توسعه زیر ساخت‌ها از قبیل اب، برق وگاز در کشور کمک خواهد کرد یا لطمه‌ای به کشور وارد خواهد شد؟
این نماینده مجلس نهم بیان کرد: اگر در برابر فعالیت خیرین مدرسه ساز چنین طرحی تصویب شد به دلیل این بود که ساخت این مدارس به توسعه زیر ساخت‌ها در کشور کمک می‌کرد.
مقتدایی گفت: ما امتیاز را به کسانی داده‌ایم که اقدام مثبتی را در کشور دنبال کرده بودند نه اینکه اجازه دهیم دولت از زیر بار تکلیف‌های خود خارج شود.
سید جواد ساداتی نژاد معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پیگیری و مداومت وزارت علوم برای طرح مجدد بحث معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض شهرداری و همچنین معافیت پرداخت هزینه آب، ‌برق و گاز خبر داد و گفت: این موضوع مجددا در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.
وی با بیان اینکه پیشنهاد معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض شهرداری امسال نیز در مجلس شورای اسلامی رای لازم را نیاورد و تصویب نشد، تصریح کرد: بسیاری از شهرداری‌ها با دانشگاه‌های شهر خود همکاری لازم را نشان می‌دهند و تعداد اندکی از آنها در این میان بر پرداخت عوارض پافشاری و تاکید زیاد دارند.
وی با پیشنهاد این موضوع که شهرداری‌ها در قبال عوارض خود از دانشگاه‌ها خدمات علمی و پژوهشی دریافت کنند، تصریح کرد: شهرداری‌ها در امور مختلف خود به خدمات علمی و پژوهشی نیاز دارند، بر این اساس شهرداری‌ها می‌توانند با تقویت تعامل با دانشگاه‌ها در قبال عوارض خود از همکاری مراکز دانشگاهی در انجام پروژه‌های تحقیقاتی بهره مند شوند.
ساداتی‌نژاد یادآور شد: همچنین طرح معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز به دلیل آموزشی بودن این مراکز در زمان تصویب لایحه بودجه در مجلس مطرح شد که متاسفانه به تصویب نرسید و دانشگاه‌ها همچون گذشته باید این هزینه‌ها را پرداخت کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.