مقتدی صدر نسبت به شکل گیری “بهار عراقی” اخطار داد

۱۲م دیماه ،

aljazeera1-23.jpeg

مقتدی صدر نسبت به شکل گیری “بهار عراقی” اخطار داد و اعلام کرد که از تحصن‌ها در شهر الانبار به شرط این که تصاویر صدام و پرچم سابق عراق در آن برافراشته نشود، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنتی بوابه الاهرام، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی در نجف به نوری مالکی، اول وزیر عراق نسبت به شکل گیری “بهار عراقی” همانند انقلاب‌هایی که در کشورهای عربی شکل گرفت، اخطار داد.

مقتدی صدر خاطرنشان کرد: نوری مالکی باید بداند که دولت عراق صرفا متشکل از اهل تشیع نیست و عراق دولتی برای تمام بخش‌های جامعه از جمله شیعه، سنی، کرد، ترکمن، مسیحی و صابئی است.

وی از نوری مالکی خواست تا برای سازندگی عراق فرصت را در اختیار شریکان سیاسی قرار دهد.

مقتدی صدر از عملکرد دولت عراق به این جهت که در تصمیم گیری‌های خود منفردانه عمل می‌کند و بیشتر وزیران و فراکسیون‌های سیاسی را در نقشه سیاسی کشور به حاشیه رانده است، انتقاد کرد.

وی در ادامه افزود: نوری مالکی باید دستگاه قضایی را آزاد بگذارد.

وی با تاکید بر این که دولت باید نسبت به ضرورت ارائه خدمات به شهروندان عراقی آگاه شود، اظهار کرد که طوفان ایجاد شده از آب باران‌های هفته قبل نشانگر آن است که دولت در ارائه خدمات اساسی به مردم شکست خورده است.

مقتدی صدر به تحصن “الکرامه” در شهر الانبار که وارد یازدهمین روز خود شده‌ است، اشاره کرد و افزود: من از این تحصن‌ها به شرط این که تصاویر صدام و پرچم سابق عراق در آن برافراشته نشود، حمایت می‌کنم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.