مقدار فروش فیلم‌ های ایرانی روی پرده سینما

رضا عطاران و فیلمش در حال نزدیک شده به مبلغ دومیلیارد هستند و تا به امروز در تهران یک میلیارد و نیم فروش داشته اند

ممتازنیوز :دیدترین آمار فروش رسمی فیلم‌های روی پرده در سینماهای تهران در حالی اعلام شده است که در پایان ماه اول تابستان امسال، فروش فیلم‌ها به جز «خوابم می‌آد»، حاصلی جز ضرر برای تهیه‌کنندگان نداشته است.
— – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – —
خبرگزاری ایسنا: جدیدترین آمار فروش رسمی فیلم‌های روی پرده در سینماهای تهران در حالی اعلام شده است که در پایان ماه اول تابستان امسال، فروش فیلم‌ها به جز «خوابم می‌آد»، حاصلی جز ضرر برای تهیه‌کنندگان نداشته است و فیلم‌های روی پرده گاها حتی نتوانسته‌اند هزینه تبلیغات خود را برگرداند.

براساس جدیدترین آمار رسمی فروش که بنیاد سینمایی فارابی آن را تا ۲۴ تیرماه منتشر کرده است، نخستین فیلم سینمایی رضا عطاران توانسته در مدت ۳۲ روز اکران در سینماهای تهران به فروش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی دست پیدا کند. اکران «خوابم می‌آد» اکنون در ۳۱ سینمای پایتخت ادامه دارد.

گویا «شور شیرین» به کارگردانی جواد اردکانی که اولین فیلم دفتر پخش بنیاد سینمایی فارابی بود،‌ نتوانسته به خوبی اکران شود و این فیلم فروش ضعیفی را تجربه کرده است.

«شور شیرین» در ۱۷ روز نمایش ۴۸ میلیون تومان فروش داشته و نمایشش در ۱۴ سینمای تهران ادامه دارد.

«بدون اجازه» مرتضی هرندی هم وضعیت خوبی در اکران ندارد. این فیلم در ۱۱ روز اکران ۲۴ میلیون تومان فروخته و فعلا در ۱۳ سینما به اکران خود ادامه می‌دهد.

«راه بهشت» مهدی صباغ‌زاده هم در چهار روز ابتدایی اکران خود تنها توانسته کمی بیش از سه میلیون تومان فروش داشته باشد. این فیلم در آغاز اکران خود فعلا با ۸ سینما به استقبال مخاطبان رفته است.

در میان فیلم‌های جدید، وضعیت «همه چی آرومه» مصطفی منصوریار کمی بهتر است. این فیلم داستانی کمدی دارد و از چند بازیگر کمدی چهره بهره برده است،

«همه چی آرومه» در چهار روز ابتدایی اکرانش، ۲۹ میلیون تومان فروخته است. اولین فیلم منصوریار، فعلا با تحریم حوزه هنری روبرو شده و نمایشش را با ۱۵ سینما در تهران آغاز کرده است.

«آزمایشگاه» به کارگردانی حمید امجد هم اگرچه به نظر می‌رسید با چند بازیگر چهره‌ای که دارد بتواند فروش خوبی در گیشه داشته باشد اما در ۳۹ روز اکران تنها توانسته است ۲۹۰ میلیون تومان در تهران فروش داشته باشد، البته اکران این فیلم این روزها در ۸ سینمای تهران ادامه دارد.

«روزهای زندگی» پرویز شیخ‌طادی پس از ۴۸ روز اکرانش پایان یافت و بهترین فیلم سی‌امین جشنواره فیلم فجر تنها توانست ۲۳۵ میلیون تومان در تهران فروش داشته باشد.

«پس کوچه‌های شمرون» کامران قدکچیان که با تحریم حوزه هنری روبرو شد و در سینماهای متعلق به آن نهاد، اکران ندارد، در ۳۲ روز تنها توانسته ۱۵۱ میلیون تومان فروش کند. اگرچه فروش این فیلم افت داشته است اما هنوز هم در ۱۰ سینما نمایشش ادامه دارد.

«قفس طلایی» محمد زرین‌دست که با فیلمبرداری‌اش در ایران و آمریکا هزینه زیادی روی دست تهیه‌کنندگان آن گذاشته بود با فروشی بسیار نامناسب و در واقع یک شکست تمام عیار از گیشه سینماهای پایتخت خداحافظی کرد. این فیلم در ۲۱ روز اکران، ۴۱ میلیون تومان فروش داشت و از پرده پایین آمد.

«کیمیا و خاک» عباس رافعی هم در مدت ۲۴ روز تنها ۴۵ میلیون تومان فروش داشته و اکنون با شش سینما به اکران خود ادامه می‌دهد.

«جرم هنری»، تنها فیلم خارجی این روزهای سالن‌های پایتخت هم که به صورت تک سانس روی پرده سه سالن سینمایی رفته، توانسته در مدت ۲۸روز دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشته باشد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۴۶ نفر   |   تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , فیلم‌ های ایرانی, مقدار فروش فیلم‌ های ایرانی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.