مقدار مصرف نمک با میزان شیوع سکته قلبی مرتبط است

۱۷اردیبهشت،

مصرف نمک باید متعادل و به مقدار محدود مورد نیاز باشد تحقیقات نشان می دهد دریافت نمک، اثرات مضری بر سلامت دارد.

به گزارش  گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی بندرعباس با اشاره به اینکه مصرف نمک زیاد، سبب افزایش احتباس مایعات در بدن می شود، اظهار کرد: در حال حاضر مصرف نمک که خصوصا در غذاهای آماده به میزان بالا مورد استفاده قرارمی گیرد در کشور بالا است.

دکتر حسین منتظرائم یاد آورشد: مقدار مصرف نمک با میزان شیوع سکته قلبی در جامعه مرتبط است، علاوه بر اینکه نمک سبب افزایش فشار خون می شود، به نظر می رسد به طور مستقیم و بدون اینکه اثری برفشار خون داشته باشد، سبب سکته قلبی می گردد.

وی با بیان این نکته که مصرف زیاد نمک بر روی بیماری های پوکی استخوان، آسم نیز تاثیرگذار است، خاطر نشان کرد: مهمترین منابع دریافت نمک در رژیم غذایی همچون نمک آشپزخانه و سفره که زمان طبخ یا بر سر سفره به غذا اضافه می شود همچنین در انواع کنسروها،غذاهای آماده ،تنقلات شور،لبنیات شور و انواع شور مانند خیار شور و کلم شور نیز نمک زیاد وجود دارد.

این فوق تخصص جراحی قلب، پیشگیری را مهمترین راه جلوگیری از بروز سکته های قلبی و بیماری فشار خون دانست و افزود: کاهش نمک در هنگام پخت غذا نقش مهمی در کنترل فشار خون و جلوگیری از سکته قلبی دارد و برای اجتناب از مصرف بی رویه نمک بر سر سفره از نمکدان استفاده نشود و مصرف غذاهای کنسروی که حاوی مقادیر زیادی نمک می باشند را باید محدود کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.