ملاقات با آیت‌الله مکارم شیرازی از تبعید تا پیروزی

۳۱اردیبهشت،

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «از تبعید تا پیروزی» شامل دو بخش زندگینامه سیاسی- اجتماعی آیت‌الله مکارم شیرازی و مقالات و مصاحبه‌های ایشان است. میرزا باقر علیان‌ نژاد، که کار گردآوری و تدوین کتاب را بر عهده داشته درباره این کتاب گفت: از آنجایی که تاکنون زندگی‌نامه مستقل و کاملی، خصوصاً دربارهٔ مبارزات آیت‌الله مکارم شیرازی در دوران انقلاب اسلامی، منتشر نشده، در بخش اول کتاب برای آشنایی بیشتر مخاطبان با زندگینامه سیاسی- اجتماعی ایشان با استفاده از منابع موجود در آرشیو واحد فرهنگ ناموران معاصر ایران و بانک اطلاعات واحد تدوین تاریخ انقلاب اسلامی (حوزه هنری) و همچنین فیش‌برداری از ۶۰ عنوان کتاب و دوازده عنوان نشریه و چندین پایگاه اینترنتی آمده است.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در پایان تعدادی سند و ده‌ها تصویر از آرشیوهای اختصاصی آیت‌الله مکارم شیرازی، واحد تدوین تاریخ انقلاب اسلامی و موسسه اطلاعات آمده که بعضی از آنها برای اولین بار منتشر می‌شوند.

علیان نژاد دربارهٔ بخش دوم کتاب گفت: یازده مقاله و یادداشت و دو مصاحبه‌ آیت‌الله مکارم شیرازی از روزنامه‌های کیهان و اطلاعات در سال ۱۳۵۷ فراهم آمد. همچنین برای آشنایی خواننده با موقعیت انقلاب اسلامی ایران در زمان انتشار یافتن مقاله یا مصاحبه، برای هر یک از آنها با توجه به اوضاع جاری ایران و محتوای مقاله با استفاده از منابع مختلف اشاره‌ای نگاشته شد. علاوه بر این، برای بعضی مقالات گویاسازی در پاورقی انجام شد. تصویر بعضی از مقالات آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در پایان این بخش آمده است.

وی افزود: پس از پایان نگارش کتاب و صفحه‌آرایی اولیه و کارشناسی اثر توسط مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی، یک نسخه از آن در اختیار آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی قرار گرفت و ایشان ما را مورد لطف خودشان قرار دادند و کل کتاب را مطالعه فرمودند و نکات دقیق و ارزشمندی را متذکر شدند که در کتاب اعمال شد.

این کتاب را سوره مهر منتشر کرده است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.