ملاقات با صدام و همکاری با مشایی

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش ممتازنیوز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی که امروز به بوشهر سفر کرده در برنامه عصر خود به میان خبرنگاران آمد تا پاسخگوی سوالات آنان باشد.

وی در این نشست علاوه بر تشریح برنامه‌های خود، مهم‌ترین مسئله کشور را اقتصاد ذکر و بر استفاده از نیروهای توانمند در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

خاطره دو ملاقات با صدام‌حسین

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ملاقاتش با صدام‌حسین گفت: من دو ملاقات در سال‌های ۷۴ و ۷۶ با صدام‌حسین داشتم و بحث‌های مفصلی در این دو ملاقات صورت گرفت.

پورمحمدی افزود: ملاقات اول در سال ۷۴ و به مدت دو ساعت و ۴۰ دقیقه و ملاقات دوم هم در سال ۷۶ به مدت یک ساعت و ۴۰ دقیقه به طول انجامید.

وی بیان کرد: در این دو ملاقات مباحث سختی صورت گرفت که شامل مسائل کلی کشور و چالش‌های پیش‌رو بود و مشکلات بین دو کشور بررسی شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از سابقه همکاری خود با اسفندیار رحیم مشایی هم گفت: آقای مشایی یک دوره همکار من بود و در شرکتی که کار می‌کرد یکی از زیرمجموعه‌های مدیریتی من بود و کارش هم در آن مقطع از نظر من خوب بود.

به پیروزی در انتخابات امید دارم

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: همیشه باید از امید حرف زد نه احتمال و ما هم به پیروزی در انتخابات امید داریم.

رئیس بازرسی کل کشور در ارتباط با مهم‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش اضافه کرد: الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد همه رقیبان را مهم می‌دانیم چون مردم ایران نشان دادند در انتخابات عقلانی عمل می‌کنند.

هیچ مسئولی برای جداشدن عسلویه از استان بوشهر تصمیم نگرفته است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مباحثی مطرح شده که بعضی می‌خواهند عسلویه را از استان بوشهر جدا کنند، گفت: هیچ‌وقت تاکنون تصمیمی برای انتزاع عسلویه از استان بوشهر گرفته نشده و نکته مثبتی هم در این کار وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر عسلویه و دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر را احیا کنیم تمام نیروهای جویای کار در استان بوشهر جذب شده و بازار بزرگ اشتغال هم برای سایر استان‌ها ایجاد خواهیم کرد.

عملکرد استاندار بوشهر در زمان وزارت بنده مثبت بود

پورمحمدی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که از وی در مورد انتصاب استانداران در زمان وزارت کشور پرسید، گفت: بنده در آن زمان آقای افراشته (استاندار وقت بوشهر) را نمی‌شناختم اما وقت از سوی رئیس جمهور معرفی شد پذیرفتم هر چند سوابق افراشته را مناسب استانداری نمی‌دیدم اما ایشان در سمت خود موفق و پرتلاش عمل کرد.

وی ادامه داد: حضور افراشته در استان بوشهر به توسعه این استان کمک بسیاری کرد و زمانی که مطرح شد باید ایشان را کنار بگذارم بنده مقاومت کردم و همین مقاومت هم منجر به اختلافات شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا در صورت پیروزی در انتخابات از نیروهای توانمند بومی در کابینه خود استفاده می‌کنید، تاکید کرد: اشخاص بوشهری با لیاقتی را می‌شناسم اما اینکه اشخاص قوی‌تری هم وجود داشته باشند یا نه را باید بررسی کنیم.

سفرهای استانی باید ادامه پیدا کند

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که در صورت پیروزی در انتخابات، سفرهای استانی را ادامه می‌دهید یا خیر، گفت: گزینه دیگری به جای سفرهای استانی ندارم چرا که معتقدم کار مفیدی است اما رفت و آمد نمایشی و پرهزینه و پر وعده و کم محصول را مضر می‌دانم.

وی در پاسخ به این سوال که به عملکرد خود در سازمان بازرسی چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: به سازمان خودم نمره خوبی می‌دهم اما به خودم نمره نمی‌دهم.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.