ملاقات سفیر ترکیه در تهران با رییس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه

سفیر ترکیه در تهران بعدازظهر امروز(چهارشنبه)، با موید حسینی‌صدر رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران در ابتدای این دیدار حسینی‌صدر با اشاره به پیشینه خوب و اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: مردم ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم منطقه و با سابقه تاریخی و تمدنی غنی طی قرون متمادی همواره به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کرده‌اند.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در ادامه روابط فیمابین ایران و ترکیه را روابط مثبت و رو به گسترش خواند و افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه از هرگونه فعالیتی که منجر به توسعه و گسترش مراودات برادرانه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می‌گردد حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، توسعه روابط اقتصادی و تسهیل رفت و آمد تجار دو کشور را بستری برای گسترش مناسبات اقتصادی و بازرگانی فیمابین دانست و خاطرنشان کرد: تبادل تجربیات مجالس دو کشور در زمینه‌های مختلف و مشورت و رایزنی نزدیک و مستمر مقامات عالی‌رتبه ایران و ترکیه زمینه تحکیم و تقویت ارتباطات دوستانه را فراهم می‌کند.

در ادامه این دیدار اومیت یاردیم، سفیر ترکیه در تهران روابط ترکیه و ایران را روابطی خوب توصیف کرد و افزود: رایزنی‌ها و دیدارهای مستمر نشان از عزم رهبران دو کشور برای توسعه و گسترش روابط فیمابین ترکیه و ایران دارد.

در این جلسه عابد فتاحی، قره سیدرومیانی، حسن‌نژاد و علی‌پور نمایندگان ارومیه، تبریز، مرند و ماکو و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه حضور داشتند و طرفین بر توسعه ارتباطات ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.