ملاقات معاون وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه کوبا

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین، با آقای برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزیر امور خارجه کوبا در این دیدار ضمن ابراز رضایت از دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر و به ویژه مذاکرات با گروه ۱+۵، استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای را حق مسلم کشورمان بر اساس مقررات بین المللی دانست و بر حمایت کوبا از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تاکید کرد.
 
آقای رودریگز همچنین از عملکرد و اقدامات سازنده کشورمان در جنبش عدم تعهد به عنوان رئیس دوره‌ای این جنبش قدردانی کرد.
 
روانچی به مذاکرات سازنده دو روزه خود با مقامات کوبایی اشاره و ابراز امیدواری کرد که در طول ماه‌های آینده، شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در تهران برگزار شود.
 
معاون اروپا و آمریکای کشورمان همچنین به توجه خاص دولت جمهوری اسلامی ایران به ادامه و تقویت روابط با کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب از جمله کوبا اشاره کرد و بر آمادگی دولت دکتر روحانی به برداشتن قدم‌های بیشتر برای گسترش روابط با این منطقه از جهان تاکید کرد.
 
وزیر خارجه کوبا نیز از علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها با آمریکای لاتین استقبال کرده و خواهان تداوم هیأت های عالی رتبه میان دو کشور گشد.
 
در این دیدار علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هاوانا و معاون سیاسی وزارت خارجه کوبا و تنی چند از مسئولان کوبایی نیز حضور داشتند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.