ملاک تعیین محل و تعداد شعب، انتخابات ریاست جمهوری است

۱۸اردیبهشت،

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: با توجه به همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، ملاک ما برای تعیین محل و تعداد شعب، هیات اجرایی ریاست جمهوری است.

حسنعلی نوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی دربارهٔ نوع برخورد وزارت کشور با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از سوی داوطلبان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قانون برای ما به عنوان مجریان انتخابات وظیفه خاصی را تعیین نکرده است و البته باید توجه داشت که اشخاص داوطلب در این مرحله تنها نامزدهای احتمالی می باشند و زمانی به آنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفته می‌شود که شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید کند.

وی همچنین تاکید کرد: هر نوع فعالیتی که شائبه تبلیغات داشته باشد، در ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در قوه قضاییه پیگیری می‌شود و گزارشاتی هم که در همین راستا به ما می‌رسد، به این ستاد ارجاع می‌دهیم.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در ادامه، دربارهٔ تعداد شعب اخذ رای گفت: تعیین محل و تعداد شعب از وظایف هیات‌های اجرایی است و با توجه به همزمانی دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، ملاک ما برای تعیین محل و تعداد شعب، هیات اجرایی ریاست جمهوری است.

نوری افزود: هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری از روز اول ثبت‌نام‌ها به مدت سه روز تشکیل شده است.

وی در پایان اظهار کرد: در بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز، امروز آخرین روز رسیدگی به بحث صلاحیت‌های داوطلبان این انتخابات است.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.