ملا عمر: حاکمان ما در واشنگتن انتخاب می‌شوند

فروردین ۱۴۰۳

رهبر طالبان پاکستان در پیامی به مناسبت عید فطر با رد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان این انتخابات را “اتلاف وقت” دانست.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، به نوشته روزنامه داون چاپ پاکستان، ملا عمر، رهبر طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مردم مسلمان ما در نمایشنامه شکست خورده‌ای به نام انتخابات ۲۰۲۴ خود را به زحمت نخواهند انداخت و در آن شرکت نمی‌ کنند.

در این بیانیه آمده است: مردم مجاهد و دیندار ما می‌دانند که انتخاب قبلا در واشنگتن انجام شده حاکمان ما از طریق صندوق‌های رای و مردم انتخاب نمی‌شوند بلکه آنها بنا به مصلحت واشنگتن انتخاب می‌شوند. شرکت در چنین انتخاباتی تنها اتلاف وقت است و نه بیشتر.

ملا عمر در خصوص روند صلح افغانستان و دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است: تحولاتی که پس از بازگشایی دفتر سیاسی “امارت اسلامی طالبان” رخ داد ثابت کرد که امارت اسلامی مستقل و قوی است و در تصمیمات خود خلل ناپذیر است.

رهبر طالبان تاکید کرده است که این دفتر ثابت کرد که امارت اسلامی صداقت و تعهد خود را به حل و فصل مشکلات مردم در سایه قوانین و اصول اسلامی و در جهت منافع ملی نشان داده است اما متجاوزان و متحدان آنها موانعی را بر سر راه حل و فصل مشکلات با اعلام بهانه‌های مختلف ایجاد کردند.

ملا عمر تاکید کرد: ما اعلام می‌داریم که “امارت اسلامی” درصدد انحصار طلبی و انحصارگرایی نیست بلکه ما به مشارکت همه افغان‌ها در دولت افغانستان براساس موازین و اصول اسلامی پایبندیم. البته امارت اسلامی ضرورت‌های ملی و مذهبی را برای آزادی کشور از دست اشغالگران مد نظر قرار می دهد. زمانی که اشغالگری به پایان برسد دستیابی به تفاهم با مردم افغان کار دشواری نخواهد بود چرا که افغان‌ها با داشتن فرهنگ و اصولی مشترک به راحتی به درک مشترک می‌رسند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.