ملتهای عدالت‌طلب باید با همکاری یکدیگر نظم آینده جهان را طراحی و مستقر کنند

به گزارش روز جمعه خبرنگار اعزامی ایرنا، دکتر ‘محمود احمدی‌نژاد’ در جریان برنامه‌های سفر به برزیل و در حاشیه اجلاس توسعه و محیط ‌زیست (ریو+۲۰) در دیدار با ‘ماهیندا راجاپاکسا’ رییس‌جمهوری سریلانکا با اشاره به روابط دوستانه و رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا و روند مطلوب اجرای توافقات میان دو کشور اظهار داشت: باید با تلاش در جهت رفع موانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌ها، مناسبات میان دو کشور را تا حداکثر ممکن گسترش و ارتقا دهیم.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه امروز کشورهای مستقل در مسیر دستیابی به اهداف خود با فشارهای زیادی از سوی مستکبران مواجه هستند، گفت: آنچه در این راه حائز اهمیت است، اراده‌ها و همت‌ها برای تحقق اهداف متعالی بوده و تحریم‌ها و قطعنامه‌ها هیچ‌ تأثیری در عزم ملت‌ها نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه امروز جهان در آستانه تغییر و تحولات بزرگی قرار گرفته و نظم موجود در جهان باید تغییر کند، تصریح کرد: کسانی که با ایجاد و برقراری نظمی جدید در جهان، حاکمیت و سلطه خود را از دست خواهند داد، مدام هیاهو کرده و علیه ملت‌ها کارشکنی و توطئه می‌کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه مستکبرانی که صدها سال است اقدام به کشتار و غارت ملت‌ها می‌کنند، امروز رودرروی ملت‌های مستقل قرار گرفته و داعیه‌دار حقوق بشر هستند، خاطرنشان کرد: بهانه حقوق بشر دروغی بزرگ برای توجیه تقابل با ملت‌ها بوده و کسانی که خود ناقضان اصلی حقوق بشر در جهان هستند، نمی‌توانند داعیه‌دار حقوق بشر برای ملت‌ها باشند.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اظهار امیدواری کرد‌ تا با استفاده از ظرفیت‌های این جنبش گام‌های مثبتی به نفع ملت‌ها برداشته شود.

رییس‌جمهوری با تأکید بر لزوم احیای جنبش عدم تعهد و مشارکت همه کشورهای عضو در این مسیر تصریح کرد: اقتدار و اثرگذاری موضوعی نیست که بخواهد به ملتی هدیه شود، بلکه باید با تلاش و ایستادگی آن را به دست آورده و فرصت‌ها را برای ملت‌های خود فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان با یک خلاء برای حرکتی مستقل مواجه است، گفت: معتقدم جنبش عدم تعهد و ظرفیت‌های موجود در آن توانایی جبران این خلاء جهانی را دارد.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه قدرت‌های سلطه‌طلب جهانی به منظور اعمال فشار به ملت‌های مستقل و عدالت‌طلب قصد دارند تا برنامه‌های خود را در قالب طرح‌های جهانی سازی پیاده و اجرا کنند، بر لزوم هوشیاری در برابر اقدامات آنان تأکید و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز از عناوینی همچون حقوق بشر و محیط‌زیست به عنوان بهانه‌ای برای فشار به ملت‌های در حال توسعه استفاده می‌شود، در غیر این صورت اگر مستکبران حقیقتاً دلسوز محیط‌زیست بودند، فناوری‌های خود را در جهت کاهش تولید آلودگی در جهان تغییر می‌دادند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ایجاد نظمی جدید برای پیشرفت واقعی جهان بسیار لازم است، گفت: البته این نظم هرگز توسط کسانی که خود به عنوان مجرمان اصلی در اوضاع کنونی جهان بشمار می‌روند، تحقق نخواهد یافت.

‘ماهیندا راجاپاکسا’ رییس‌جمهوری سریلانکا نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای گسترش روابط و اجرای پروژه‌های بزرگ در سریلانکا خواستار توسعه مناسبات و روابط همه‌جانبه با ایران شد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تقویت جنبش عدم تعهد با توجه به فشارهای مستکبران علیه ملت‌های مستقل گفت: تصدی برگزاری این اجلاس از سوی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند موجب تقویت بیش از پیش جنبش عدم تعهد شود.

سیام** ۹۱۲۹**۱۴۷۸ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۷۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.