ملت ایران در طول تاریخ منادی عدالت و انسانیت بوده است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس جمهور با بیان اینکه رسیدن انسان iبه اهداف متعالی مستلزم کتابت و اندیشه کتابداری است، گفت: کار کتابدار کار انسان سازی است؛ کتابدار جان ها را زنده می کند و با عشق و ایمان iبه این حقایق بزرگ می تواند کار خوب را ارزشمند و بی بدیل جلوه دهد.

به گزارش تفسیری حوزه دولت باشگاه خبرنگاران iبه نقل لز پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در بیستمین جشنواره کتابخانه های عمومی و مطالعه مفید با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ نماد فرهنگ و ارزش های الهی و انسانی بوده اند اظهار داشت: ملت ایران همیشه در جهت تنظیم روابط انسان ها براساس ارزش ها، نه زورگویی و تسلط بر سایر ملت ها گام برداشته و همیشه در طول تاریخ منادی عدالت و انسانیت بوده است.

وی با اشاره iبه بعضی از اقدامات بی پایه در خصوص جزایر ایرانی همچون تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و نیز تلاش برای تغییر بعضی از نام های تاریخی، گفت: ملت ایران هرگز از این اقدامات نگران نیست چرا که ایرانیان مردمانی با ریشه، مومن و iبه هم پیوسته می باشند.

وی افزود: امروز آن کسانی که هیچ اصالتی نداشته و با تفکر صهیونیستی و استعماری iبه طور جعلی iبه وجود آمده اند و هیچ قدرتی از خود ندارند باید نگران باشند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ، ملتی متحد و iبه هم پیوسته بوده است، گفت: نام ها و عناوین تاریخی iبه یکباره iبه وجود نیامده اند که عده ای بخواهند با بعضی اقدامات آنها را تغییر دهند و در حقیقت یک روند تاریخی، مبنایی و ریشه ای دارند؛ بویژه هنگامی که نامگذاری برای یک جغرافیا یا سرزمین باشد مطمئناً در پس آن یا فرهنگ و تمدن پیشرفته و مسلطی بوده و یا اقتدار و حاکمیت بزرگی وجود داشته که iبه نام آن نامگذاری کرده است.

رییس‌جمهور تاکید کرد: در منطقه ما iبه جز ایران و فارس و فرهنگ متعالی ملت ایران هیچ موضوع بزرگ و با ارزش دیگری وجود نداشته و امروز نیز iبه همین شکل است و اینکه عده ای بخواهند با طرح مسائلی در روزنامه ها و رسانه های خود اقداماتی را انجام دهند چندان حائز اهمیت نیست.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه هنوز کار عمران و آبادانی در تنب بزرگ iبه طور کامل محقق نشده و پیرامون این اقدامات بحث هایی در دولت مطرح است، iبه افتتاح اولین کتابخانه صبا در این جزیره اشاره کرد و گفت: ایجاد این کتابخانه جز اولین اقداماتی است که در تنب بزرگ صورت گرفته که نشان از عمق وجهه فرهنگی ملت ایران است و مطمئن هستم این فرهنگ iبه سریعی سریع در عمق جهان منتشر خواهد شد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود کار کتابدار را یکی از بسیارزیباترین کارها دانست و تصریح کرد: امروزه از کتاب iبه عنوان دوست خوب یاد می گردد و فکر می کنم iبهترین دوست خوب برای هر کس کتابدار خوب و دلسوز و مهربانی است که در عرصه فرهنگی iبه عنوان طبیبی حاذق ،‌دلسوز و عاشق تعالی انسان ها مراجعه کنندگان را یاری و در کوچه روشنایی راه می برد.

رییس جمهور با تقدیر از ارزش کار کتابداران اظهار داشت:هیچ کاری ماندگارتر از این نیست که کسی انسانی و یا جانی را احیا کند و البته احیای جان و احیای انسان iبه فرهنگ و اخلاق بستگی دارد.

وی اظهار داشت: هر کتابدار در طول وقت کار خود انسانهایی فرهیخته را با راهنمایی، نصیحت و دلسوزی های خود تربیت می کند.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره iبه اینکه حقیقت عالم خلقت انسان بوده و همه خلقت در خدمت او می باشد و همه هستی بدون وجود انسان بی معناست ، اظهار داشت: موضوع همه هستی انسان است یعنی خلق آسمان و زمین بدون انسان بی معناست.

وی با بیان اینکه انسان تنها موجودی است که می تواند از خاک تا خدا می تواند ارتقا پیدا کند اظهار داشت: لازمه رسیدن iبه این حد از کمال،‌ رسیدن iبه جایگاه واقعی فرهنگ، اندیشه، معنویت و اخلاق است.

احمدی نژاد با بیان اینکه انسان بدون فرهنگ بی معناست اظهار داشت: عالم هستی بدون انسان معنایی ندارد و انسان هم بدون فرهنگ بی معناست ، بنابراین برای معنا دادن iبه هستی لازمه آن وجود فرهنگ است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه پیشرفت مادی، صنعتی ، علمی باید در خدمت فرهنگ باشد اظهار داشت: برای رسیدن iبه جامعه ای iبهتر و دستیابی iبه پیشرفت ها و عزیز شدن انسان ها در آن جامعه، فرهنگ باید در خدمت انسان و شکوفایی باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه انسان موجودی عظیم است و می تواند تا مرزهای جانشینی خدا در عالم هستی پیش برود و می‌تواند قدرت و عظمت خدا در زمین باشد اظهار داشت: لازمه رسیدن iبه این جایگاه داشتن فرهنگی متعالی و عظیم است.

احمدی نژاد با بیان اینکه انسان iبه عنوان مخلوق باید در جهتی اراده خدایی حرکت کند خاطر نشان کرد بالاترین خسارت iبه هر انسان این است که در مسیری حرکت کند که iبه جایگاه و شان حقیقی خود نرسد و اگر غیر از مسیر اراده خدایی، مسیری را انتخاب کند ماندگاری و اصالت ندارد.

رییس جمهور با اشاره iبه اینکه امروز کتاب و کتابخوانی در بین ایرانیان رونق یافته ، گفت: جامعه کتابداران ما اندیشمند، مومن و دلسوز می باشند و نگاهشان iبه کتاب و کتابخوانی نگاهی انسانی و آسمانی است.

وی گفت: باید iبه نقطه ای برسیم که آحاد جامعه اهل اندیشه، مطالعه،‌خودشناسی ، خداشناسی و حقیقت شناس باشند که این کار از دل همه تلاش های کتابداران برمی آید.

رییس‌جمهور همچنین ضمن تقدیر و تشکر از همهی دست اندرکاران راه اندازی شبکه رادیویی کتاب نیز آن را ابتکار بسیار خوبی دانست و تصریح کرد: کتاب بحث های تخصصی بسیار فراوانی دارد و باید از لحاظ محتوایی iبه سمتی برویم که روزی مجدداً ایران مرجع تولید و ثبت اندیشه و انتشار یافتن آن iبه همه جهان باشد.

پیش از سخنان رییس جمهور در این مراسم حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش تفسیریی از عملکرد این وزارتخانه درباره کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی و کتابداری در کشور ارائه کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.