ملت ایران همواره در تولید علم و تمدن جهانی پیشتاز بوده است

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز (شنبه) در ادامه برنامه های صدمین سفر استانی هیات دولت، در جمع مردم شهرستان گناباد، با اشاره به اینکه سرزمین ایران دارای اندیشمندانی است که نگاهی کوتاه به میراث عظیم فرهنگی آنان یادآور تمامی عظمت تاریخی ملت ایران خواهد بود، اظهار داشت: ملت ایران همواره به دنبال آموختن دانش و ایجاد آسایش و رفاه برای خود و دیگران بوده است و امروز نیز در همین مسیر تلاش کرده و گام برمی دارد.

رییس جمهور با بیان اینکه ملت ایران دارای سابقه ای بی نظیر در تمدن بشری بوده و گذشته این ملت بیانگر ظرفیت و تمدن آن است، تصریح کرد: اگر سهم و نقش ملت ایران از مناسبات، تمدن و فرهنگ منطقه خاورمیانه حذف شود، هیچ چیز دیگری باقی نخواهد ماند.

رییس جمهور همچنین با اشاره به شجاعت ها و ایثارگری فرزندان ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس، تصریح کرد: در حالی که اکثر کشورهای جهان با تجهیزات و سلاح های پیشرفته علیه ملت ایران قرار داشتند، این ملت به رهبری مردی آسمانی توانست دست همه مستکبران را کوتاه نماید.

رییس جمهور تلاش در راستای برپایی جامعه ای سعادتمند و سرشار از توحید و عدالت به عنوان آرزوی تاریخی بشر را ماموریت بزرگ و مهم ملت ایران دانست و اظهار داشت: باور من این است که ملت ایران توانایی برپایی جامعه ای سعادتمند را دارد چراکه خداوند همه استعدادها لازم برای انجام این ماموریت بزرگ را در اختیار این ملت قرار داده است.

رییس جمهور با اشاره به وجود منابع و معادن غنی در کشور بر لزوم ساختن و آبادانی ایران اسلامی تاکید و خاطر نشان کرد : ملتی که پیرو پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) است، باید در بالاترین و شایسته ترین سطح ممکن زندگی کند؛ بنابر این امروز باید ایران را بسازیم و از همه استعدادهای لازم در جهت تحقق این هدف استفاده کرده و با همدلی و توکل برخدا در راستای پیشرفت هر چه بیشتر ایران اسلامی حرکت کرده و کشور را با همت، اندیشه و فرهنگ متعالی ایرانی بسازیم.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز صاحبان قدرت و ثروت به دنبال جلوگیری از پیشرفت ملت ایران هستند، گفت: اساس دشمنی مستکبران با ملت ایران به خاطر جلوگیری از رشد و پیشرفت این ملت است چراکه آنها می دانند اگر ملت ایران با همین سرعت در مسیر پیشرفت حرکت کنند به زودی به کشوری قدرتمند در جهان تبدیل خواهند شد از این رو دائماً علیه ملت ایران بهانه جویی و توطئه می کنند.

وی با بیان اینکه صهیونیست های بی فرهنگ و اربابان آنها برای بزرگ جلوه دادن خود از یکدیگر طرفداری می کنند، تصریح کرد: افق نگاه ملت ایران به حدی بلند است که رفتار و توطئه مستکبران جایگاهی در آن نداشته و اهمیتی ندارد چرا که زمانی که ملت ایران پرچمدار فرهنگ و تمدن بشری بوده اثری از آنان در تاریخ وجود نداشته است.

رییس جمهور با نگاهی به اوضاع امروز جهان ،‌گفت : زمانی مستکبران با حمله به کشورهایی همچون عراق و افغانستان تلاش کردند تا نفت و معادن این کشورها را غارت کنند و در این راستا زنان و کودکان بسیاری را قتل عام کردند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران پیرو اندیشه، فرهنگ و شیوه زندگی ناب محمدی (ص) است ،‌ تصریح کرد: زمانی که تنها هنر مستکبران و زیاده خواهان تولید سلاح اتمی و آدمکشی بود، ملت ایران مشاهیر، عرفا و اندیشمندانی همچون حافظ ، سعدی ، مولانا ، خیام و فردوسی را در دامان خود تربیت و به جهانیان معرفی کرده است.

رییس جمهور خطاب به بدخواهان ملت ایران و مستکبران گفت: ملت ایران به شما توصیه می کند که دست از این بداخلاقی ها بردارید و به راه ملت ها بازگردید چرا که اگر همه فاسدان عالم و شیاطین را بسیج کنید، باز قادر نخواهید بود از پیشرفت و حرکت ملت ایران جلوگیری کنید.

دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات دولت در خصوص برطرف کردن مشکلات آب شهرستان گناباد و توسعه کشاورزی در این شهرستان نیز خاطر نشان کرد : دولت درصدد است تا منابع جدید آبی برای این استان و شهرستان های آن فراهم کند که از جمله آن قراردادی مبنی بر انتقال حجم عظیمی از آب تاجیکستان به استان خراسان رضوی است؛ همچنین دولت دو طرح بزرگ برای انتقال آب خزر به کویر مرکزی و خراسان رضوی و جنوبی در دستور کار دارد که عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است .

وی با تاکید لزوم استفاده مناسب از آب موجود در منطقه و بهره گیری کشاورزان از شیوه های نوین آبیاری ، اظهار داشت : دولت در راستای تکمیل و تجهیز سیستم های آبیاری تحت فشار و استفاده آن در زمین های کشاورزی آماده هرگونه کمک و اعطای یارانه به کشاورزان است .

رییس جمهور با بیان اینکه دولت سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان به منظور کمک و یارانه به کشاورزان خرسان رضوی تخصیص داد، خاطر نشان کرد: دولت بودجه بسیار مناسبی در سال جاری برای استفاده بهینه از منابع آب و تغییر شیوه‌های آبیاری قرار داده و مصمم است ۸۵ درصد هزینه‌های تغییر شیوه‌های آبیاری را به صورت یارانه به کشاورزان اعطا کند.

دکتر احمدی نژاد همچنین در ابتدای سخنان خود با تبریک سالروز میلاد حضرت صدیقه کبری(س) به حقیقت وجودی حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت : حقیقت آن است که حضرت زهرا(س) یگانه هستی و دردانه آفرینش است و همه ابنای بشر و ملائک به وجود او افتخار می کنند .


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.