ملت ونزوئلا با انتخاب مادورو خواستار تداوم مدیریت چاوز در کشورشان شدند

۲۷فروردین۱۳،

سفیر سابق ایران در چین با بیان اینکه مردم ونزوئلا بر اساس شرایط موجود تصمیم گرفتند تا مدیریت چاوز همچنان در کشورشان، استمرار داشته باشد، گفت: در حالی که آمریکا بیش از سه دهه قبل در تلاش برای دخالت در امور کشورمان همواره با شکست روبه‌رو بوده است می‌توان نمونه دیگر آن را در عدم موفقیت یک چهره حامی آمریکایی در انتخابات ونزوئلا ملاحظه کرد.

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به شرایط سیاسی و اجتماعی بسیار متفاوت ایران و ونزوئلا گفت: با توجه به شرایط متفاوت کشورمان و ونزوئلا و همچنین قوانین و مقررات انتخاباتی متفاوت، مقایسه این دو کشور با یکدیگر را امری بسیار دشوار ساخته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ونزوئلا بر اساس شرایط موجود تصمیم گرفتند تا مدیریت چاوز همچنان در کشورشان، استمرار داشته باشد، گفت: در حالی که آمریکا بیش از سه دهه قبل در تلاش برای دخالت در امور کشورمان همواره با شکست روبه‌رو بوده است می‌توان نمونه دیگر آن را در عدم موفقیت یک چهره حامی آمریکایی در انتخابات ونزوئلا ملاحظه کرد.

منصوری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نحوه عملکرد کاندیداهای منتخب در آن، افزود: در ایران کاندیداهای ریاست جمهوری علی‌رغم بسیاری از اشتراکات در مواضع‌شان که اما در نحوه اجرایی برنامه‌های خود با یکدیگر بسیار متفاوت عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حالی که می‌توان تفاوت در ارائه دیدگاه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری در ونزوئلا را به وضوح ملاحظه کرد که این نمونه بارز دیگری در تفاوت‌های میان انتخاب ریاست جمهوری هر دو کشور تلقی می‌شود.

سفیر سابق ایران در چین در پایان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بر این تصور واهی که با اعمال نفوذشان پس از چاور و روی کار آمدن فرد مورد نظرشان می‌توانند تمامی دستاوردهای دوره‌های قبل را از بین ببرند، خاطر نشان کرد: در حالی که در ایران رئیس‌جمهور تنها بخشی از حاکمیت قلمداد می‌شود و پس از روی کار آمدن نمی‌تواند تمامی کشور را دستخوش تغییرات سازد.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.