ملزومات استفاده از خدمات اینترنتی مخابرات

۲۲م آذر ،

با توجه به تعداد روزافزون مراجعه مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی برای دریافت فهرست مکالمه‌ها و صورت حساب و به منظور تسریع در امر اطلاع رسانی شرکت مخابرات استان تهران هم مانند دیگر ارگان‌ها، تسهیلات اینترنتی و الکترونیکی را برای مشترکان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار ارتباطات ایسنا، خدمات اینترنتی یکی از خدماتی است که از طریق مراجعه به پایگاه الکترونیکی شرکت مخابرات استان تهران www.tct.ir در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

این خدمات به دو دسته تقسیم می‌شوند:

خدماتی که برای استفاده از آن‌ها نیازی به عضویت در پایگاه اینترنتی نیست و با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.tct.ir و انتخاب گزینه خدمات اینترنتی می‌توان به آن دست یافت. این دسته از خدمات به کلیه مشترکین تلفن ثابت (اعم از مالک و یا استفاده کننده) و نیز متقاضیان تلفن ثابت ارائه می‌شود:

ثبت نام اینترنتی تلفن ثابت، پیگیری ثبت نام تلفن ثابت، صدور قبض المثنی، پرداخت اینترنتی قبوض، اعلام خرابی تلفن (۱۷) ، فروش و پیگیری کارت‌های اعتباری (IN)

دسته دوم خدماتی است که مشترکان برای استفاده از آن، باید به عضویت پایگاه اینترنتی درآیند، این خدمات عبارتند از بررسی امکانات تغییر مکان، تعویض شماره، قطع و وصل تلفن، برقراری و قطع سرویس‌های ویژه مخابراتی، اعلام شماره تلفن به سیستم ۱۱۸ و یا انصراف از آن، کشف مزاحم تلفنی، باز کردن و بستن صفر دوم تلفن، اصلاح آدرس محل نصب تلفن، دریافت ریز مکالمات تلفن‌های تهران بزرگ، دریافت ریز مکالمات شهرستان‌های استان تهران و کرج، دریافت رمز ۱۸۱۸، ارائه سرویس ADSL و یا قطع آن، صدور قبض المثنی.

به مالکین تلفن ثابت خدمات فوق با عضویت در پایگاه اینترنتی ارائه می‌شود اما به استفاده کنندگان با عضویت در پایگاه اینترنتی فقط خدمات درخواست قطع و وصل تلفن، کشف مزاحم تلفنی، بستن و باز کردن صفر دوم، دریافت ریز مکالمات، دریافت رمز ۱۸۱۸ ارایه می‌شود.

برای دریافت خدمات الکترونیک مراحل زیر را انجام دهید:

فرم عضویت در پایگاه اینترنتی شرکت تکمیل شود. اشخاص حقیقی فرم ثبت نام کاربران حقیقی واشخاص حقوقی فرم ثبت نام کاربران حقوقی را تکمیل نمایند. قبل از آغاز به تکمیل فرم، اطلاعات مورد نیاز جمع آوری و سپس در سیستم ثبت شود تا در مراحل تکمیل فرم وقفه ایجاد نشود.

در فرم ثبت نام برای مشترکین حقیقی، موارد اطلاعاتی به شرح زیر اجباری است:

نام و نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر، تابعیت، تاریخ تولد، شماره شناسنامه/ شماره گذرنامه، محل صدور، کدملی و کد پستی

در فرم ثبت نام برای مشترکین حقوقی، موارد اطلاعاتی به شرح زیر اجباری است:

نام شرکت، تاریخ ثبت، شماره ثبت شرکت، محل صدور، نوع مشترک (خصوصی – حقوقی دولتی – عام المنفعه)، شناسه کاربری

پس از ثبت اطلاعات مذکور، کلیه شماره تلفن‌هایی که مایل به استفاده از خدمات الکترونیک برای آن‌ها میباشید وارد کنید. برای هر تلفن مورد درخواست، وضعیت تملک را معین کنید. (صاحب تلفن / استفاده کننده) و در صورتی که مستاجر میباشید، تاریخ اتمام اجاره نامه را نیز درج کنید.

اگر مشترک حقیقی باشید سیستم کدملی شما را به عنوان شناسه کاربری در نظر گرفته و فقط یک رمز عبور به شما داده می‌شود و اگر مشترک حقوقی باشید، شناسه کاربری مناسب انتخاب کنید و توسط سیستم فقط یک رمز عبور به شما داده می گردد.

توجه:‌از صفحه نمایش رمز عبور پرینت گرفته و یا شماره رمز عبور خود را در جایی یادداشت کنید تا فراموش نشود. جهت فعال‌سازی شناسه کاربری و احراز هویت خود با در دست داشتن مدارک ذیل به امور مشترکین یکی از مراکز مراجعه کنید.

اسناد معتبر برای اشخاص حقیقی:

کارت ملی به همراه اصل شناسنامه یا گذر نامه یا گواهی نامه و یک کپی از آن، آخرین قبض پرداختی تلفن‌هایی که مایل به دریافت خدمات الکترونیک برای آن‌ها میباشید.

در صورتی که مشترک مستاجر باشد، ارائه اجاره نامه معتبر (حداقل ۴ ماه از اعتبار آن باقی باشد) و یک کپی از آن.

اسناد معتبر برای اشخاص حقوقی خصوصی

اساسنامه و آگهی تاسیس شرکت مندرج در روزنامه رسمی، گواهی ثبت شرکت و یک کپی از آن، آگهی آخرین تغییرات شرکت و صاحبان امضا مجاز، معرفی نماینده شرکت متقاضی، آخرین قبض پرداختی تلفن‌هایی که مایل به دریافت خدمات الکترونیک برای آن‌ها میباشید.

اسناد معتبر برای اشخاص حقوقی / دولتی

در مورد اشخاص حقوقی/ دولتی علاوه بر مستندات فوق، تایید حراست شرکت مخابرات استان تهران و مدارکی که دلالت بر دولتی بودن شرکت داشته باشد، ضروری است.

اسناد معتبر برای مکان‌های عام المنفعه:

ارائه اسنادی که دلالت بر وقف و تعیین متولی کند.

آخرین قبض پرداخت شده تلفن‌هایی که مایل به دریافت خدمات الکترونیک برای آن‌ها میباشید.

پس از احراز هویت و تایید کاربر و فعال شدن شناسه کاربری و تلفن‌های مشترکی که عضو شده (توسط امور مشترکین مراکز تلفنی)، می‌توانید وارد سیستم خدمات اینترنتی شده و درخواست خدمات کنید.

پس از طی مراحل عضویت، مشترک می‌تواند از طریق پایگاه اینترنتی شرکت مخابرات استان تهران www.tct.ir وارد پایگاه اینترنتی شده و با وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور به سیستم خدمات اینترنتی و صفحه شخصی خود وارد شده و با انتخاب یکی از تلفن‌های خود وارد صفحه فهرست خدمات شود.

به گزارش ایسنا از مخابرات استان تهران، در صورتی که مایل به تغییر رمز عبور می‌باشید، پس از ورود به صفحه شخصی خود، گزینه تغییر رمز را انتخاب کنید.

سرویس پرداخت و پیام رسان ریز مکالمات (۱۸۱۸)

از آنجایی که همواره یکی از مهمترین علل تردد مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی و بانک‌ها، دریافت فهرست مکالمات، صورت حساب، قبوض المثنی و نیز پرداخت وجوه قبوض بوده است. از سال ۸۴ سرویس پیام رسان (۱۸۱۸) راه اندازی شد که با استفاده از آن مشترکان می توانند علاوه بر پرداخت غیر حضوری هزینه قبوض از وضعیت ریز مکالمات و صورت حساب خود به شکل شنیداری یا به صورت نمابر آگاه شوند.

سرویس پرداخت از طریق خودپرداز (ATM)

مالک یا قائم مقام قانونی و یا استفاده کننده تلفن ثابت و یا هر شخص دیگری از سوی مالک می‌تواند در صورت داشتن حساب خودپرداز نزد بانک‌های عامل طرف قرارداد (ملی، صادرات، سپه و …) با مراجعه به دستگاه خودپرداز، ورود اطلاعات شناسه قبض و شناسه پرداخت، قبض مورد نظر خود را پرداخت کند.

سرویس پرداخت تلفنی و اینترنتی

در این سرویس شخص مالک یا استفاده کننده تلفن ثابت با داشتن حساب نزد بانک عامل طرف قرارداد (توسعه صادرات، ملت و …) می تواند بدون مراجعه به دستگاه‌ خودپرداز از طریق تماس تلفنی یا اینترنت با ورود اطلاعات شناسه قبض و شناسه پرداخت و شماره حساب خود اقدام به پرداخت قبض کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.