ملی صنایع مس، پله اول در ارزش بازار سهام

۲۳ آبان ،

ارزش ملی صنایع مس در بورس تهران ازمرز ۱۰۶هزار میلیارد گذشت.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، بر اساس تازه ترین آمار انتشار یافته در بورس اوراق بهادارملی صنایع مس از بین ۲۲ شرکت حاضر در گروه فلزات اساسی، بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. ، ملی صنایع مس رتبه اول ، فولاد مبارکه اصفهانرتبه دوم و فولاد خوزستان رتبه سوم ، شرکت‌های حاضر در گروه فلزات اساسی بورس را از نظر ارزش بازار سهام به خود اختصاص دادند.

ارزش روز سهام ملی صنایع مس در بورس تهران از مرز ۱۰۶ هزار میلیارد ریال فراتر رفته و به رقم ۱۰۶ هزار و ۲۰ میلیارد ریال رسیده است. این شرکت ۳۵٫۹۱ درصد از کل ارزش بازار گروه فلزات اساسی را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش تفسیری، ارزش کل سهام فولاد مبارکه اصفهان در بورس تهران ۹۲ هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال است که این رقم، فولاد مبارکه را در جایگاه دوم قرار می دهدو همچنین فولاد خوزستان با ارزش بازاری بالغ بر ۴۹ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال، مجتمع فولاد خراسان با ارزش بازاری برابر ۲۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال، فولاد آلیاژی ایران با ارزش بازار ۶ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریالی و کالسیمین با ارزش بازار ۶ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریالی در رتبه های سوم تا ششم جدول بورس تهران قرار گرفته اند.

پس از این شرکت ها هم، آلومینیوم ایران، فولاد کاویان، گروه صنعتی سپاهان و ملی سرب و روی ایران رتبه های هفتم تا دهم را به خود اختصاص داده اند./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.