ملّی شدن صنعت نفت حقوق ملت ایران را در مجامع جهانی تثبیت کرد

۲۸م اسفند ،

یک حقوقدان گفت: ۲۹ اسفند سال ۱۳۲۹ با ملّی شدن صنعت نفت سلطه استعمار پیر در هم شکست و ملت ایران حقوق خود را در مجامع بین‌المللی تثبیت کردند.

“قاضی حسن تردست” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن ۲۹ اسفند و روز ملّی شدن صنعت نفت، اظهارداشت: ملّی شدن صنعت نفت، یکی از مهمترین فرازهای تاریخ درخشان ایران اسلامی است که با همت مردم و تلاش دولتمردان آن دوره محقق شد.
این حقوقدان ادامه داد: تا روز ۲۹ اسفند سال‌۱۳۲۹ نفت این نعمت خدادای ایران زمین با توطئه انگلیسی‌ها به غارت می‌رفت و از آن تاریخ تا امروز ایران اسلامی در نهایت اقتدار از این صنعت بهره‌برداری و صیانت می‌کند.

تردست با بیان این که قیام ملت ایران برای ملّی شدن صنعت نفت منشاء برکات بسیاری در عرصه بین‌المللی بود، اظهارداشت: بسیاری از شخصیت‌های تاریخ از جمله جمال عبدالناصر در مصر نظرش این بود که حرکت‌های بعدی خاورمیانه بر علیه استعمار انگلیس با الهام از همین واقعه تاریخی ملی شدن صنعت نفت ایران به وقوع پیوست.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: ۲۹ اسفند سال ۱۳۲۹ با ملی شدن صنعت نفت سلطه استعمار پیر در هم شکست و ملت ایران حقوق خود را در مجامع بین‌المللی تثبیت کردند.

گفتنی است؛ ملی شدن صنعت نفت طی ۲۹ اسفند سال ۱۳۲۹ به وقوع پیوست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.