ملی‌گرایان ژاپنی به یک جزیره مورد مناقشه وارد شدند

با وجود اعتراض‌های پکن، دستکم ۱۰ نفر از اتباع ژاپن با حضور در مجموعه جزایر مورد مناقشه دو کشور در دریای چین شرقی، پرچم ژاپن را به اهتزاز درآورده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروهی از اعضای یک گروه ملی‌گرای ژاپن با چند قایق به نزدیکی یکی از این جزیره‌ها رفته و تعدادی از آنها با شنا خود را به ساحل جزیره رسانده‌اند.
 
پیش از این، چین از این افراد خواسته بود که از سفر خود منصرف شوند.

این گروه از اتباع ژاپن روز شنبه، ۱۸ اوت، گفتند که برای گرامیداشت یاد ژاپنی‌هایی که در جریان جنگ جهانی دوم در نزدیکی این جزایر جان خود را از دست داده‌اند، راهی منطقه خواهند شد.
 
آنها نزدیک به ۱۵۰ نفر بودند و حدود ۱۰ نفر از آنها بعد از رسیدن به آب‌های ساحلی منطقه، با شنا خود را به یکی از جزایر رساندند و پرچم ژاپن را در صخره‌های ساحلی به اهتزاز درآوردند.
 
گروهی از اتباع چین پیش از این به اقدام مشابهی دست زده بودند.

گفته می‌شود که این اقدام آنها می‌تواند زمینه‌ساز آغاز دوباره و شدت گرفتن اختلافات ژاپن و چین بر سر حاکمیت ارضی بر جزایر مورد مناقشه باشد.
 
جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی در مسیر یکی از راه‌های دریایی مهم منطقه قرار دارد.
 
در تعدادی از شهرهای چین هم تظاهرات اعتراضی برگزار شده است. بیش از ۱۰۰ نفر با تجمع در نزدیکی کنسولگری ژاپن در شهر گوانگ‌ژو در جنوب چین از ژاپنی‌ها خواستند تا این جزایر را ترک کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.