ممنوعیت صادرات و واردات برخی کالاها موقتی است

۲۳ آبان ،

ممنوعیت صادرات و واردات برخی کالاها در کشور موقتی است و تا پایان عبور از شرایط فعلی ادامه دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، کیومرث کرمانشاهی معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان مطلب بالا در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران با بیان مطلب بالا گفت: سیاست های اتخاذ شده در خصوص ممنوعیت واردات و صادرات برخی کالاها کاملا موقتی است و تا وقت عبور از شرایط فعلی اقتصادی ادامه خواهد داشت.

کرمانشاهی با اشاره به اینکه میزان واردات در سال ۵۶، ۳۰ برابر صادرات بوده است اظهار داشت: در حال حاضر میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور در سال قبل به ۴٫۲ میلیارد دلار رسیده است.

وی گفت: هم اکنون ۱۲۰ شرکت مهندسی در کشور خدمات فنی و مهندسی خود را به ۶۰ کشور جهان صادر می کنند.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه هنگامی که ممنوعیت صادرات ۵۲ قلم کالا اعلام شد گمرک کشور براساس فهرست ارایه شده جلوی صادرات محصولات فولادی و پلیمری را گرفت اظهار داشت: به طور مثال ممنوعیت صادرات محصولات فولادی و پلیمری منجر به آن شد که حتی جلوی صادرات آبگرمکن، کولر و نیز دمپایی گرفته شود.

وی ادامه داد: البته بلافاصله این فهرست به ۳۹ قلم کالا کاهش یافت و صادرات کالاهای این چنینی از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در ۷ ماهه اول سالجاری میزان صادرات غیرنفتی کشور به ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید اظهار داشت: این میزان صادرات از نظر ارزشی ۱٫۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین میزان واردات در ۷ ماهه اول سالجاری به ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید که این میزان واردات نیز از نظر وزنی ۱۵ درصد و از نظر ارزشی ۸ درصد کاهش داشته است./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.